Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky

Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky

spoločnosti Vivent s.r.o., podmienky pre

uplatnenie zodpovednosti za vady a poučenie

k alternatívnemu riešeniu sporov

pre elektronický obchod prevádzkovaný na internetovej stránke www.kidoop.sk

(ďalej aj ako „podmienky“)

I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1. Tieto podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho (resp. obchodníka)

a kupujúceho v právnom postavení spotrebiteľa pri uzatváraní spotrebiteľskej kúpnej

zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na webovej stránke predávajúceho

www.kidoop.sk (ďalej aj ako „elektronický obchod“), a sú neoddeliteľnou súčasťou

každej kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim

prostredníctvom elektronického obchodu.

2. Predávajúci umožňuje každému kupujúcemu dostatočne sa oboznámiť s týmito

podmienkami a umožňuje každému návštevníkovi elektronického obchodu jednoduchý

prístup k zneniu týchto podmienok ich zverejnením na svojom webovej stránke.

II. VÝKLAD POJMOV

1. Na účely týchto podmienok sa:

1.1. predávajúcim rozumie obchodná spoločnosť Vivent s.r.o., so sídlom Martinčekova

30, 821 01 Bratislava - mestská časť Ružinov, IČO: 36 832 758, zapísaná v

Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č.: 47892/B,

pričom predávajúci má právne postavenie obchodníka podľa § 52 ods.3 zákona č.

40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako

Občiansky zákonník“), a taktiež podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane

spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „Zákon

o ochrane spotrebiteľa“) (ďalej aj ako „Predávajúci“),

1.2. kupujúcim rozumie akákoľvek fyzická osoba, ktorá má právne postavenie

spotrebiteľa v zmysle ustanovenia § 52 ods.4 Občianskeho zákonníka

(Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej

vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej

podnikateľskej činnosti alebo povolania.), právne postavenie spotrebiteľa, resp.

kupujúceho podľa § 612 až § 626 Občianskeho zákonníka, ako aj právne

postavenie spotrebiteľa podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý na základe

kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu

Strana |  1vstupuje do zmluvného vzťahu s Predávajúcim (ďalej aj ako „Spotrebiteľ“, alebo aj

ako „Kupujúci“) ,

1.3. zmluvnými stranami rozumie spoločné označenie Predávajúceho a Kupujúceho

(ďalej aj ako „Zmluvné strany“),

1.4. webovou stránkou rozumie internetová stránka Predávajúceho dostupná na

internetovej adrese www.kidoop.sk, na ktorej je zverejnená ponuka produktov a

tovarov ponúkaných Predávajúcim (ďalej aj ako „webová stránka“),

1.5. tovarom rozumejú všetky produkty a tovary, ktoré sú zverejnené na webovej

stránke a zároveň, ktoré má Kupujúci možnosť si objednať a kúpiť (a to aj vrátane

všetkých doplnkových služieb k Tovaru, ktoré budú Kupujúcemu poskytnuté)

(ďalej aj ako „Tovar“),

1.6. kúpnou zmluvou rozumie zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim

prostredníctvom elektronických prostriedkov v rámci prevádzky elektronického

obchodu, kde v zmysle uvedenej kúpnej zmluvy sa Predávajúci zaväzuje

Kupujúcemu predať a dodať Tovar a Kupujúci sa zaväzuje za Tovar zaplatiť

stanovenú kúpnu cenu (ďalej aj ako „Kúpna zmluva“ alebo aj ako „Zmluva“),

1.7. elektronickou správou rozumie správa odoslaná prostredníctvom internetovej e-

mailovej komunikácie cez e-mailovú schránku ktorejkoľvek Zmluvnej strany alebo

elektronická správa odoslaná iným spôsobom, ak tieto podmienky neustanovujú

inak (ďalej aj ako „elektronická správa“),

1.8. objednávkovým formulárom rozumie formulár v rámci prevádzky elektronického

obchodu, prostredníctvom ktorého môže Kupujúci uzatvoriť s Predávajúcim

Zmluvu, pričom z objednávkového formulára sú viditeľné všetky Tovary (okrem

ďalších položiek), ktoré majú byť predmetom Zmluvy na základe prejavenej vôle,

resp. rozhodnutia Kupujúceho, a ktoré Kupujúci v rámci virtuálneho priestoru

webovej stránky zodpovedajúcim spôsobom označil (a to spravidla kliknutím na

políčko „KÚPIŤ“

, čím došlo k zaradeniu príslušného Tovaru do „virtuálneho

nákupného košíka“ v rámci daného objednávkového formulára) (ďalej aj ako

Objednávkový formulár“),

1.9. objednávkou rozumie odoslaný Objednávkový formulár, kde Kupujúci (pred

samotným odoslaním) vyplnil všetky položky vyžadované ako povinné, pričom

kliknutím na políčko „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“ (alebo na iné

políčko s obdobnou formuláciou), sa príslušná Objednávka, resp. odoslaný

Objednávkový formulár stáva návrhom na uzatvorenie Zmluvy (ďalej aj ako

Objednávka“),

1.10. potvrdením objednávky rozumie potvrdenie prijatia návrhu na uzavretie Zmluvy

Predávajúcim na základe Objednávky Kupujúceho, pričom Potvrdenie objednávky

môže rovnako slúžiť aj ako potvrdenie o uzavretí Zmluvy podľa § 17 ods.13 písm.

a) Zákona o ochrane spotrebiteľa (ďalej aj ako „Potvrdenie objednávky“),

Strana |  22. Orgánmi dozoru Predávajúceho Potvrdenie objednávky môže byť (ale zároveň nemusí) Kupujúcemu doručené vo

viacerých (spravidla v dvoch) elektronických správach, resp. Potvrdenie

objednávky môže byť rozdelené do viacerých (spravidla do dvoch) elektronických

správ, pričom ide najmä o elektronickú správu o prijatí Objednávky

a o elektronickú správu o spracovaní a/alebo o vybavovaní Objednávky. Uvedené

elektronické správy sú Kupujúcemu doručené s krátkym časovým odstupom. Za

moment doručenia Potvrdenia objednávky sa zároveň považuje okamih, v ktorom

je Kupujúcemu doručená elektronická správa, ktorá mu je, resp. bude doručovaná

ako druhá, resp. posledná v poradí.

(na ktoré sa môže Kupujúci obrátiť v prípade, ak má za

to, že boli porušené jeho práva), sú:

2.1. Ústredný inšpektorát

Slovenskej obchodnej inšpekcie

info@soi.sk

P. O. BOX 29

Bajkalská 21/A

827 99 Bratislava

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava

Odbor výkonu dozoru

ba@soi.sk

tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

fax č. 02/58 27 21 70

odkaz na kontaktné údaje v rámci internetového spojenia:

https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi

3. Od ustanovení týchto podmienok je možné sa odchýliť len písomnou dohodou

Zmluvných strán.

4. Všetky vzťahy týkajúce sa Zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktoré nie sú

upravené týmito podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho

zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.

5. Kontaktné údaje Predávajúceho a kontaktné údaje pre uplatnenie zodpovednosti za vady

Tovaru alebo akéhokoľvek iného podnetu, návrhu, sťažnosti alebo správy sú: KIDO

Centrum, adresa: Technická 7, 821 04 Bratislava, te. č. 0918 969 846, e-mail:

kido@kidocentrum.sk.

6. Zmluvné strany na účely tohto článku (ako aj na účely ostatných ustanovení týchto

podmienok, a Zmluvy), všetky úkony a podania uskutočňujú prostredníctvom

elektronických správ. Prostredníctvom poštovného doručovateľa Zmluvné strany

uskutočňujú podania a úkony len v prípadoch, ak to: 1. priamo uvádzajú tieto podmienky,

Strana |  32. vyžadujú to všeobecne záväzné právne predpisy, alebo 3. uvedený spôsob doručovania

vyplýva z rozhodnutia alebo požiadaviek Kupujúceho.

III. OBJEDNÁVKA TOVARU A UZATVORENIE ZMLUVY

1. V prípade záujmu Kupujúceho o niektorý z Tovarov ponúkaných Predávajúcim v

elektronickom obchode, vloží Kupujúci ním zvolený Tovar do „virtuálneho nákupného

košíka“ (a to spravidla kliknutím na políčko „KÚPIŤ“) a pristúpi k

vyplneniu Objednávkového formulára, ktorý obsahuje podstatné náležitosti potrebné

k uzatvoreniu Zmluvy. Pred uskutočnením uvedeného úkonu, Kupujúci v osobitných

prípadoch, resp. v prípadoch, kedy to vyžaduje prostredie webovej stránky (najmä

v prípade objednania obuvi, vložiek do obuvi, ale aj iného Tovaru, ktorý vyžaduje bližšiu

špecifikáciu v rámci požiadaviek Kupujúceho), uskutoční špecifikáciu Tovaru podľa

vlastných požiadaviek na základe pokynov uvedených na webovej stránke (najmä

zadanie veľkosti, farby, druhu podrážky, atď.), a až následne vloží Kupujúci ním zvolený

Tovar do „virtuálneho nákupného košíka“ a pristúpi k vyplneniu Objednávkového

formulára.

2. 3. 4. K platnému uzatvoreniu Zmluvy v elektronickom obchode je Kupujúci povinný vyplniť

všetky údaje v Objednávkovom formulári označené ako povinné a uskutočniť úkony

v rámci Objednávkového formulára podľa článku V.

Po vyplnení všetkých požadovaných údajov Kupujúci rovnako vyjadrí súhlas s týmito

podmienkami, a to kliknutím na políčko, ktoré je vytvorené na uvedené účely (kde pred

uvedeným úkonom je možné sa zo strany Kupujúceho s týmito podmienkami riadne

oboznámiť).

Kupujúci berie na vedomie, že na platné uzavretie Zmluvy je povinný riadne a pravdivo

vyplniť všetky údaje označené v Objednávkovom formulári ako povinné a uskutočniť

úkony v rámci Objednávkového formulára podľa článku V.

5. Predávajúci prostredníctvom elektronickej správy doručí Kupujúcemu Potvrdenie

objednávky. Potvrdenie objednávky môže obsahovať predfaktúru, resp. daňový doklad

s prehľadom objednaného Tovaru, pričom táto predfaktúra, resp. daňový doklad môže

byť Kupujúcemu doručená aj v osobitnej elektronickej správe (ďalej aj ako „Daňový

doklad“).

6. K uzavretiu Zmluvy dochádza nasledujúci pracovný deň po odoslaní riadne vyplnenej

Objednávky (bez vád a nedostatkov). V prípade úhrady kúpnej ceny Tovaru podľa článku

V. bod 2.2 k uzavretiu Zmluvy dochádza okamihom úhrady kúpnej ceny Tovaru v celom

rozsahu.

7. Po vzniku Zmluvy vznikajú Zmluvným stranám práva a povinnosti vyplývajúce

z uzatvorenej Zmluvy upravené týmito podmienkami.

Strana |  48. Kupujúci si môže od Predávajúceho objednať Tovar aj inak ako prostredníctvom

Objednávkového formulára (napr. prostredníctvom osobitnej elektronickej správy), ak sa

na tom Zmluvné strany dohodnú.

9. Kupujúci je povinný si pred odoslaním Objednávky, ako aj po doručení Potvrdenia

objednávky od Predávajúceho, riadne a starostlivo skontrolovať obsah doručených

elektronických správ.

10. Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá bola Kupujúcemu spôsobená nesprávnym

vyplnením Objednávkového formulára alebo tým, že Kupujúci neupozornil

Predávajúceho na nesprávnosť údajov uvedených v Potvrdení objednávky. Predávajúci

taktiež nezodpovedá za škodu spôsobenú v dôsledku toho, že údaje Kupujúceho

k Objednávke, Potvrdeniu objednávky alebo k akýmkoľvek elektronickým médiám alebo

serverom obsahujúcim Objednávku, Potvrdenie objednávky alebo údaje z Objednávky; sa

dostali do rúk neoprávnených tretích osôb a tieto boli následne neoprávnene využité,

zneužité, upravené, odstránené alebo inak použité bez zavinenia Predávajúceho.

11. Predávajúci Kupujúceho (pred uzavretím Zmluvy prostredníctvom týchto

podmienok) výslovne upozorňuje, že výroba Tovaru sa uskutočňuje najmä

s osobitným dôrazom na funkčnosť a zdravotnú nezávadnosť. V zmysle uvedeného

môže pri vybraných druhoch Tovaru (kde ide najmä o obuv, ale aj o iný Tovar)

dochádzať k prípadom, kedy: 1. farebné prevedenie Tovaru môže byť čiastočne

odlišné od farebného prevedenia vyobrazeného na webovej stránke, 2. Tovar môže

obsahovať drobné estetické nedostatky (ktoré ale zároveň nenarúšajú jeho

funkčnosť). Prípady uvedené v tomto bode sa zároveň nepovažujú za vady Tovaru

v zmysle článku VII.

IV. CENOVÉ PODMIENKY

1. 2. 3. Kúpna cena Tovarov ponúkaných Predávajúcim v elektronickom obchode je uvedená na

webovej stránke vždy pri konkrétnom Tovare (ďalej aj ako „Cena“). Cena sa vždy

uvádza aj vrátane dane z pridanej hodnoty (ďalej aj ako „DPH“) v príslušnej výške, ak

nie je uvedené inak. Cena sa vždy uhrádza v mene EURO, pričom úhrada v inej mene nie

je možná. Uvedenie Cien Tovarov na webovej stránke sa považuje za platný cenník

Predávajúceho.

Celková Cena za Tovar sa môže navýšiť o poplatok za doručenie Tovaru a o poplatok za

dobierku, čo Predávajúci oznámi Kupujúcemu pri vypĺňaní Objednávkového formulára

(v rámci postupu podľa článku V.).

Spolu s Potvrdením objednávky (alebo neskôr) môže Predávajúci doručiť Kupujúcemu

Daňový doklady v zmysle článku III. bod 5. Cena za Tovar je následne uvedená aj v

konečnej faktúre, resp. v konečnom daňovom doklade doručenom Kupujúcemu spolu

s Tovarom, resp. v inom doklade vystavenom pre Kupujúceho v zmysle všeobecne

záväzných právnych predpisov.

Strana |  54. Všetky akcie na Tovary uvedené v elektronickom obchode platia do vypredania zásob, ak

pri konkrétnom Tovare nie je uvedené inak.

5. Predávajúci zároveň v elektronickom obchode všetky Ceny zverejňuje v súlade

s podmienkami podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa (najmä v zmysle § 7 Zákona

o ochrane spotrebiteľa).

6. V prípade, ak Kupujúci od Predávajúceho obdržal platný kód na získanie zľavy z Ceny

(ďalej aj ako „Kód“), Kupujúci je oprávnený počas časovej platnosti Kódu (kde

informáciu o časovej platnosti Kódu obdržal od Predávajúceho) tento Kód uviesť v rámci

Objednávky (resp. pri vypĺňaní Objednávkového formulára), pričom Kupujúcemu bude

následne zo strany Predávajúceho (v rámci úhrady Ceny postupom podľa článku V.)

poskytnutá príslušná zľava z Ceny.

V. PLATOBNÉ A DODACIE PODMIENKY

1. Pri Objednávke Tovaru si Kupujúci zvolí spôsob, akým uhradí Predávajúcemu Cenu za

objednaný Tovar.

2. Kupujúci si v rámci Objednávky, resp. pri vypĺňaní Objednávkového formulára, môže

zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov úhrady Ceny za Tovar:

2.1. „na dobierku“ (v rámci úhrady v hotovosti pri prevzatí Tovaru pri spôsobe doručenia

podľa bodu 5 a 6 tohto článku) (Kupujúci označí v Objednávkovom formulári

možnosť Dobierka – 2 Eur) v rámci doručenia kuriérskou spoločnosťou na miesto

určené Kupujúcim podľa bodu 5 a 6 tohto článku (tento spôsob platby nie je, resp.

nebude možný, ak si to vyhradí Predávajúci v osobitných prípadoch pre vybraný druh

Tovar, a Predávajúci Kupujúceho o tom informuje vo virtuálnom priestore webovej

stránky), kde zároveň platba uvedeným spôsobom je možná výlučne v prípadoch, ak

je miesto doručenia Tovaru na území Slovenskej republiky (podľa bodu 5 a 6 tohto

článku),

Kupujúci je povinný platbu uskutočniť v zmysle možností stanovených zo strany

kuriérskej spoločnosti (buď v hotovosti, alebo prostredníctvom platobnej karty),

pričom Tovar bude Kupujúcemu odovzdaný bezprostredne po uskutočnení platby,

2.2. „na dobierku“ (s využitím služby BalíkoBOX, ktorú prevádzkuje spoločnosť

Slovenská pošta, a.s. pri prevzatí Tovaru pri spôsobe doručenia podľa bodu 11 a 12

tohto článku) (Kupujúci označí v Objednávkovom formulári možnosť Dobierka

Slovenská pošta (BalíkoBox) – 0,00 Eur) v rámci použitia platobného terminálu,

ktorý je súčasťou príslušného výdajného miesta zvoleného zo strany Kupujúceho

(tento spôsob platby nie je, resp. nebude možný, ak si to vyhradí Predávajúci

v osobitných prípadoch pre vybraný druh Tovar, a Predávajúci Kupujúceho o tom

informuje vo virtuálnom priestore webovej stránky), kde zároveň platba uvedeným

spôsobom je možná výlučne v prípadoch, ak je miesto doručenia Tovaru na území

Slovenskej republiky (podľa bodu 11 a 12 tohto článku),

Strana |  6Kupujúci je povinný platbu uskutočniť podľa pokynov uvedených na príslušnom

výdajnom mieste zvolenom zo strany Kupujúceho (platbu je zároveň možné

uskutočniť výlučne prostredníctvom platobnej karty), pričom Tovar bude

Kupujúcemu vydaný bezprostredne po uskutočnení platby,

2.3. Bezhotovostným prevodom peňažných prostriedkov:

i) ktorý bude realizovaný prostredníctvom e-commerce transakcie (Kupujúci

označí v Objednávkovom formulári možnosť -

Platba kartou (Shoptet

platobná brána) – 0,00 Eur), kde e-commerce transakcia je bezhotovostný

prevod bez prítomnosti (resp. fyzického použitia) platobnej karty Kupujúceho

uskutočnená elektronicky poskytnutím kartových údajov (uvedených nižšie)

priamo cez platobnú bránu Shoptet, na ktorú bude Kupujúci ihneď

presmerovaný z Objednávkového formulára po zvolení uvedeného spôsobu

platby (kde si Kupujúci zároveň zvolí štátny jazyk v prípade, ak táto možnosť

Kupujúcemu nebude ponúknutá okamžite),

v rámci prevodu peňažných prostriedkov uvedeným spôsobom Kupujúci zadá

potrebné kartové údaje: číslo platobnej karty, platnosť karty, CV/CVV kód-

trojciferný číselný verifikačný kód, ktorý je uvedený na zadnej strane

platobnej karty pri podpisovom prúžku,

Kupujúci zároveň v rámci e-commerce transakcie postupuje vždy podľa

aktuálnych bezpečnostných pokynov platobnej brány Shoptet, kde v prípade

požiadavky na overenie totožnosti zadá všetky potrebné údaje (napr. aktuálny

e-PIN, bezpečnostný kód zaslaný Kupujúcemu formou SMS správy) (inak

nedôjde k úhrade Ceny, a následne nedôjde ani k uzavretiu Zmluvy),

pre vylúčenie pochybností sa uvádza, že platobná brána Shoptet znamená

platobné spojenie medzi webovou stránkou a poskytovateľom platobných

služieb v rámci príslušnej virtuálnej platformy,

pričom Cena je v tomto prípade splatná v okamihu uskutočnenia vyššie

uvedených úkonov rámci realizácie e-commerce transakcie, resp. v rámci

použitia platobnej brány Shoptet.

3. Predávajúci je povinný dodať Tovar (t.j. je povinný Tovar doručiť alebo umožniť jeho

vydanie) Kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Ak

Predávajúci nesplní svoj záväzok dodať Tovar v lehote podľa prvej vety tohto bodu a

nedodá Kupujúcemu Tovar ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu

Kupujúcim, Kupujúci má právo od Zmluvy odstúpiť. Zároveň platí, že v prípade, ak

Predávajúci nedodá Tovar včas, Kupujúci môže od Zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia

dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods.1 Občianskeho zákonníka (Dlžník, ktorý

svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej

lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné

plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých

plnení.), ak: 1. Predávajúci odmietol dodať Tovar, 2. včasné dodanie Tovaru bolo

mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia Zmluvy, alebo 3. Kupujúci

pred uzavretím Zmluvy Predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie Tovaru je

mimoriadne dôležité. Po odstúpení od Zmluvy Predávajúci vráti Kupujúcemu bez

zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe Zmluvy dostal.

Strana |  74. Ak Kupujúci odmieta uskutočniť úhradu Ceny v celom rozsahu v rámci spôsobu „na

dobierku“ (bod 2.1 alebo bod 2.2 tohto článku), alebo v rámci osobného prevzatia Tovaru

podľa bodu 13 tohto článku, Predávajúci je oprávnený okamžite odstúpiť od Zmluvy, a to

prostredníctvom zaslania elektronickej správy o odstúpení od Zmluvy Kupujúcemu.

Ustanovenia tohto bodu sa nepoužijú v prípade, ak nedošlo k uzavretiu Zmluvy, alebo

došlo k zrušeniu Zmluvy akýmkoľvek spôsobom.

5. V prípade, ak si Kupujúci zvolí ako spôsob dodania Tovaru doručenie na miesto určené

Kupujúcim podľa bodu 6 tohto článku na území Slovenskej republiky (Kupujúci označí v

Objednávkovom formulári možnosť Kuriér (na adresu domov) - 7,50 Eur (cena s

DPH)), Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem Ceny za Tovar aj poplatok za

doručenie Tovaru vo výške 7,50 EUR s DPH pri doručovaní Tovaru na adresu v rámci

Slovenskej republiky, a to za každú Objednávku Tovaru, ak nie je na webovej stránke

v konkrétnom prípade uvedené inak (napr. ak Predávajúci poskytuje zľavu na dodanie

Tovaru, atď.). Ak Kupujúci v tomto prípade prejavil zároveň záujem aj o službu „na

dobierku“ podľa bodu 2.1 tohto článku (Kupujúci označil v Objednávkovom formulári

možnosť Dobierka – 2 Eur), Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem ceny za

Tovar aj poplatok za dobierku vo výške 2,- EUR s DPH pri doručovaní Tovaru na adresu v

rámci Slovenskej republiky, a to za každú Objednávku Tovaru, ak nie je na webovej

stránke v konkrétnom prípade uvedené inak (napr. ak Predávajúci poskytuje zľavu na

dodanie Tovaru, atď.), pričom Cenu a všetky poplatky podľa tohto bodu Kupujúci uhrádza

spôsobom podľa bodu 2.1. Všetky poplatky podľa tohto bodu sa zároveň uhrádzajú spolu

s Cenou Tovaru, resp. platobné podmienky pre Cenu Tovaru sa vzťahujú aj na poplatky

podľa tohto bodu.

6. V prípadoch podľa bodu 6 tohto článku, bude Kupujúcemu Tovar doručený

prostredníctvom kuriérskej spoločnosti na miesto určené Kupujúcim v príslušnej

Objednávke.

7. Dodanie Tovaru mimo územia Slovenskej republiky sa uskutočňuje len na základe

predchádzajúcej dohody medzi Zmluvnými stranami (vrátane dohody o cene za dopravu,

resp. poplatku za doručenie Tovaru, poplatku za balné, a o ostatných platobných a

dodacích podmienkach).

8. V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo

iným spôsobom, než bolo uvedené v Objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady

spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom

doručenia.

9. Predávajúci dodáva Tovar od pondelka do piatka (vrátane), ak tieto podmienky

neustanovujú inak, s výnimkou sviatkov a dní pracovného pokoja určených všeobecne

záväznými právnymi predpismi. V takom prípade bude Tovar dodaný najbližší

nasledujúci pracovný deň. O presnom čase dodania bude Kupujúci vopred informovaný

Predávajúcim a/alebo kuriérskou spoločnosťou SMS správou, telefonicky, alebo

elektronickou správou na telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu, ktoré uviedol

v Objednávkovom formulári.

Strana |  810. Predávajúci si vyhradzuje právo určiť dni, počas ktorých nebude dodávať Tovar. O tejto

skutočnosti bude vopred a včas informovať Kupujúcich, resp. záujemcov o kúpu Tovaru,

a to vo virtuálnom priestore internetovej stránky.

11. V prípade, ak si Kupujúci zvolí ako spôsob dodania Tovaru doručenie s využitím služby

BalíkoBOX, ktorú prevádzkuje spoločnosť Slovenská pošta, a.s. (Kupujúci označí v

Objednávkovom formulári možnosť Slovenská pošta (BalíkoBOX) - 5,50 Eur (cena s

DPH)), Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem Ceny za Tovar aj poplatok za

doručenie Tovaru vo výške 5,50 EUR s DPH, a to za každú Objednávku Tovaru, ak nie je

na webovej stránke v konkrétnom prípade uvedené inak (napr. ak Predávajúci poskytuje

zľavu na dodanie Tovaru, atď.). Všetky poplatky podľa tohto bodu sa zároveň uhrádzajú

spolu s Cenou Tovaru, resp. platobné podmienky pre Cenu Tovaru sa vzťahujú aj na

poplatky podľa tohto bodu. Ak Kupujúci v tomto prípade prejavil zároveň záujem aj o

službu „na dobierku“ podľa bodu 2.2 tohto článku (Kupujúci označil v Objednávkovom

formulári možnosť Dobierka Slovenská pošta (BalíkoBox) – 0,00 Eur), Kupujúci

Predávajúcemu v tejto súvislosti neuhrádza osobitný poplatok za dobierku, ak nie je na

webovej stránke v konkrétnom prípade uvedené inak, pričom Cenu a všetky poplatky

podľa tohto bodu Kupujúci uhrádza spôsobom podľa bodu 2.2. Všetky poplatky podľa

tohto bodu sa zároveň uhrádzajú spolu s Cenou Tovaru, resp. platobné podmienky pre

Cenu Tovaru sa vzťahujú aj na poplatky podľa tohto bodu.

12. V prípadoch podľa bodu 11 tohto článku, bude Kupujúcemu Tovar doručený, resp. bude

mu vydaný prostredníctvom služby BalíkoBOX, ktorú prevádzkuje spoločnosť Slovenská

pošta, a.s., a to na výdajnom mieste, ktoré Kupujúci označil (z ponúkaných výdajných

miest na území Slovenskej republiky) v Objednávkovom formulári. Výdajné miesto

(ktoré je dostupné v zmysle podmienok Slovenskej pošta, a.s.) je zároveň samoobslužné,

pričom Kupujúci je povinný v rámci vydania Tovaru postupovať podľa pokynov

uvedených na príslušnom výdajnom mieste zvolenom zo strany Kupujúceho (kde platbu

je zároveň možné uskutočniť výlučne prostredníctvom platobnej karty). O čase dodania,

resp. o možnosti vydania tovaru na výdajnom mieste bude Kupujúci vopred informovaný

Predávajúcim a/alebo spoločnosťou Slovenská pošta, a.s. SMS správou, telefonicky,

alebo elektronickou správou na telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu, ktoré uviedol v

Objednávkovom formulári.

13. V prípade, ak si Kupujúci zvolí osobný odber na odbernom mieste Predávajúceho, tak

Kupujúci v Objednávkovom formulári označí možnosť Osobný odber v Bratislave

(KIDO centrum, Technická 7) - 0,00€ alebo Osobný odber v Košiciach (KIDO centrum,

Gemerská 3) - 0,00€, pričom Kupujúci si následne môže prevziať Tovar do 30 dní po

dohode s Predávajúcim na tej adrese odberného miesta Predávajúceho, ktorú označil

v rámci vypĺňania Objednávkového formulára (pričom platia ustanovenia bodu 9 tohto

článku). V prípade dodania Tovaru spôsobom podľa tohto bodu, resp. v prípade

osobného prevzatia Tovaru na odbernom mieste Predávajúceho sa Cena uhrádza

spôsobom podľa bodu 2.3 tohto článku. Zmluvné strany sa zároveň môžu osobitne

dohodnúť, že v prípade dodania Tovaru spôsobom podľa tohto bodu, resp. v prípade

osobného prevzatia Tovaru na odbernom mieste Predávajúceho, Kupujúci Cenu uhradí až

Strana |  9pri prevzatí Tovaru na odbernom mieste Predávajúceho, a to v hotovosti, alebo

bezhotovostne prostredníctvom platobného terminálu s použitím platobnej karty (kde

uvedená možnosť nevyplýva priamo z Objednávkového formulára, a je na dohode

Zmluvných strán v rámci výslovnej požiadavky Kupujúceho).

14. V prípade, ak Predávajúci dopraví objednaný Tovar Kupujúcemu na miesto určené v

Objednávke, Kupujúci je povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar

prevzala ním určená oprávnená osoba.

15. Ako záručný list Tovaru Kupujúcemu slúži faktúra vystavená pre Kupujúceho (ak

Kupujúcemu nebude doručený osobitný záručný list Tovaru).

16. Vlastnícke právo k Tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a

straty prechádza na Kupujúceho okamihom dodania.

17. Kupujúci je povinný po prevzatí Tovaru zásielku skontrolovať.

18. Najneskôr spolu s Tovarom je Kupujúcemu doručená aj faktúra, ktorá už nemá povahu

zálohovej faktúry, resp. ide o konečnú faktúru vystavenú v zmysle všeobecne záväzných

daňových predpisov.

19. Pri Tovare označenom v elektronickom obchode ako „NEDOSTUPNÝ/VYPREDANÝ“

alebo iným obdobným označením, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho

prostredníctvom elektronickej správy alebo inou formou o dostupnosti uvedeného Tovaru

ako aj o dodacích lehotách v lehote 3 pracovných dní odo dňa dopytu Kupujúceho, resp.

jeho žiadosti o poskytnutie uvedenej informácie či iného dopytu, z ktorého je zrejmý

záujem Kupujúceho o konkrétny Tovar.

VI. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY KUPUJÚCEHO

1. 2. Každý Kupujúci (ktorý je Spotrebiteľom) má v zmysle § 19 až § 22 Zákona o ochrane

spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru (a to aj bez

uvedenia dôvodu), pričom Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď Kupujúci alebo

ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru,

alebo ak sa: 1. Tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene,

okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, 2. dodáva Tovar

pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu

alebo posledného kusu, 3. Tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom

prevzatia prvého Tovaru.

Platí, že ustanovenia tohto článku sa vzťahujú výlučne len na odstúpenie od Zmluvy

uskutočnené v zmysle bodu 1 tohto článku v zákonom stanovenej 14- dňovej lehote.

Strana |  103. Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od

Zmluvy.

4. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy v listinnej podobe alebo v

podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, a ak bola Zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie

práva Kupujúceho na odstúpenie od Zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne

formulované vyhlásenie Kupujúceho, ktoré vyjadruje vôľu Kupujúceho odstúpiť od

Zmluvy (ďalej aj ako „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže kedykoľvek

použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je nepretržite zverejnený na

webovej stránke, alebo ktorý bol Kupujúcemu zaslaný v rámci Potvrdenia objednávky zo

strany Predávajúceho.

5. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci najneskôr

posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Predávajúcemu.

6. Pri pochybnostiach o doručení sa Kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy

považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak

Kupujúci vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od Zmluvy na adresu, ktorú

Predávajúci oznámil Kupujúcemu pred uzavretím Zmluvy alebo po uzavretí Zmluvy.

Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania

Predávajúcemu na adresu podľa prvej vety tohto bodu, ak poštovú zásielku, ktorej

obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať Predávajúcemu z

dôvodov podľa osobitného predpisu.

7. Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy

poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci

odstúpil od Zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od

Zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Predávajúceho (v rámci virtuálneho

priestoru webovej stránky).

8. Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo

Tovarom, ak Predávajúci na základe Zmluvy dodal alebo poskytol viacero Tovarov.

9. Účinky odstúpenia od Zmluvy sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k Zmluve, od

ktorej Kupujúci odstúpil; to neplatí, ak sa Zmluvné strany výslovne dohodnú na ďalšom

trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní

alebo poskytnutí ďalšieho Tovaru, ktorý súvisí s predmetom Zmluvy bez ohľadu na to, či

Tovar dodá alebo poskytne Predávajúci alebo iná osoba na základe dohody s

Predávajúcim.

Strana |  1110. Predávajúci alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa

bodu 9 tohto článku požadovať od Kupujúceho len úhradu nákladov podľa bodu 13 a18

tohto článku.

11. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy znáša Kupujúci.

12. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať Tovar späť alebo

odovzdať Tovar Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru

(to neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom

ním určenej osoby, pričom uvedená možnosť je výlučne na dohode Zmluvných strán).

Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle tovar

Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.

13. Pri odstúpení od Zmluvy znáša Kupujúci len náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu

alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru; to neplatí, ak Predávajúci

súhlasil, že náklady bude znášať sám.

14. Predávajúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku

zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie

vlastností a funkčnosti Tovaru.

15. Kupujúcemu z uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy nevznikajú okrem povinností

podľa bodu 12 a13 tohto článku a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 18

tohto článku žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.

16. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy

vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so

Zmluvou, s doplnkovou zmluvou (podľa bodu 9 tohto článku), vrátane nákladov na

dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

17. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu všetky platby podľa bodu 16 tohto článku v

rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy, ak Kupujúci neodstúpil od celej

Zmluvy. Predávajúci nemôže účtovať Kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu,

dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

18. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci

výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný

Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie,

ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný

Predávajúcim.

19. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od Zmluvy vrátiť Kupujúcemu platby podľa

bodu 16 tohto článku pred tým, ako mu je Tovar doručený, alebo kým Kupujúci

Strana |  12nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že Tovar

vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

20. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa bodu 16 tohto článku rovnakým

spôsobom, aký použil Kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo Predávajúceho

dohodnúť sa s Kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak Kupujúcemu nebudú v súvislosti s

úhradou účtované žiadne poplatky.

21. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie Tovaru na vlastné náklady v lehote

podľa bodu 16 tohto článku, ak na základe Zmluvy bol Tovar dodaný Kupujúcemu

domov v čase uzavretia Zmluvy a s prihliadnutím na povahu Tovaru nie je možné Tovar

odoslať späť Predávajúcemu poštou.

22. Jednostranné započítanie pohľadávok Zmluvných strán, ktoré vzniknú odstúpením od

Zmluvy, sa zakazuje.

VII.PODMIENKY PRE UPLATENIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY TOVARU

1. 2. 3. Predaný Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (bod 2 tohto článku) a

všeobecnými požiadavkami (bod 3 tohto článku). Tovar nemusí byť v súlade so

všeobecnými požiadavkami, ak Predávajúci pri uzavretí Zmluvy (resp. pri uskutočňovaní

Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky, v rámci spracovania

„virtuálneho nákupného košíka“, alebo pred tým) výslovne oboznámil Kupujúceho, že

určitá vlastnosť Tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a Kupujúci s nesúladom

výslovne a osobitne súhlasil (kde uvedené sa zároveň vykladá v nadväznosti a v

súvislosti s ustanoveniami článku III. bod 11).

Predaný Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä: 1. zodpovedá opisu,

druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v

rámci virtuálneho priestoru webovej stránky), 2. je vhodný na konkrétny účel, s ktorým

Kupujúci oboznámil Predávajúceho najneskôr pri uzavretí Zmluvy, a s ktorým

Predávajúci súhlasil, 3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s

ohľadom na svoj účel (ďalej aj ako „funkčnosť“), 4. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami

vymedzenými v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho

priestoru webovej stránky), 5. je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným

v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej

stránky), 6. je dodaný s návodom na použitie, ak bola povinnosť dodania návodu na

použitie vymedzená v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho

priestoru webovej stránky). Ustanovenia tohto bodu sa zároveň vykladajú v nadväznosti

a v súvislosti s ustanoveniami článku III. bod 11.

Predaný Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak: 1. je vhodný na všetky

účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne

Strana |  134. predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak

technické normy neboli vypracované, 2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu,

ktoré Predávajúci sprístupnil Kupujúcemu pred uzavretím Zmluvy, 3. je dodaný s

príslušenstvom, obalom a návodmi, ktoré môže Kupujúci dôvodne očakávať, a 4. je

dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility,

bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť

(ďalej aj ako „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže Kupujúci

dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného Tovaru a s prihliadnutím na

akékoľvek verejné vyhlásenie Predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom

dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii

Tovaru alebo na jej označení. Za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru, dovozca Tovaru

na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým,

že na Tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.

Ustanovenia tohto bodu sa zároveň vykladajú v nadväznosti a v súvislosti s

ustanoveniami článku III. bod 11.

Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa bodu 3 (odsek 4.) tohto článku, ak

si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného

vyhlásenia, do času uzavretia Zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo

porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie Kupujúceho uzavrieť

Zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené (dôkazné bremeno o týchto

skutočnostiach nesie Predávajúci).

5. 6. Predaný Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 1 tohto článku

alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv

duševného vlastníctva.

Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný Tovar v čase jeho dodania,

a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru.

7. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku, predpokladá sa, že ide o

vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je

tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.

8. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predaného Tovaru, Kupujúci má voči nemu právo na

odstránenie vady opravou alebo výmenou (bod 17 až 21 tohto článku), právo na

primeranú zľavu z Ceny alebo právo od Zmluvy odstúpiť (bod 22 až 30 tohto článku).

9. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť Cenu alebo jej časť, kým si Predávajúci nesplní

povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Kupujúci je v čase

vytknutia vady v omeškaní so zaplatením Ceny alebo jej časti (uvedené platí výlučne

v prípade, ak na základe osobitnej dohody Zmluvných strán nebola Cena uhradená pred

dodaním, resp. odovzdaním Tovaru Kupujúcemu). Kupujúci zaplatí Cenu bez zbytočného

odkladu po splnení povinností Predávajúcim.

Strana |  1410. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 9

tohto článku, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady (a zároveň

najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku).

11. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Kupujúceho na náhradu

škody, ktorá mu z vady vznikla.

12. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho, na adrese uvedenej

v článku II. bod 5, alebo formou elektronickej správy (na e-mailovú adresu uvedenú

v článku II. bod 5 alebo na inú adresu zverejnenú na webovej stránke).

13. Ak Kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Predávajúci odoprel prijať, zásielka

sa považuje za doručenú v deň odopretia.

14. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po

vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v

ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Ak ide o vadu, ktorú možno

odstrániť, môže nadobúdateľ požadovať jej bezplatné odstránenie. Scudziteľ vadu

odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý

scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na

povahu veci a povahu a závažnosť vady.) odstráni. Lehota oznámená podľa

predchádzajúcej vety zároveň ale nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady,

ak zároveň dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci

nemôže ovplyvniť.

15. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia oznámi

Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným

akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže

zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci

nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa ustanovenia

bodu 10 tohto článku nevzťahujú. Na náklady Kupujúceho spojené so znaleckým

posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka

(Nadobúdateľ má voči scudziteľovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov,

ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá scudziteľ, a uplatnením

práv zo zodpovednosti za vadu. Nadobúdateľ musí uvedené právo uplatniť u scudziteľa

najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia

zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne).

16. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru.

Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v

porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané

náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady,

na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil

Kupujúcemu značné ťažkosti. Vzhľadom na povahu Tovarov ponúkaných v rámci

prevádzky elektronického obchodu na webovej stránke sa uvádza, že Predávajúci bude

(vzhľadom na ustanovenia predchádzajúcej vety tohto bodu) odstránenie vady spravidla

realizovať formou výmeny Tovaru (kde ale zároveň nie je vylúčená možnosť výmeny

Tovaru).

Strana |  1517. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo

ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane

okolností podľa bodu 16 druhej vety tohto článku.

18. Predávajúci opraví alebo vymení Tovar v primeranej lehote (bod 14 tohto článku) po tom,

čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady, a bez spôsobenia závažných

ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu Tovaru a účel, na ktorý kupujúci Tovar

požadoval.

19. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní Tovar Predávajúcemu.

Náklady prevzatia Tovaru znáša Predávajúci.

20. Predávajúci dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Kupujúcemu na vlastné náklady

rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadný Tovar, ak sa

Zmluvné strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme Tovar v lehote šiestich

mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Predávajúci Tovar predať. Ak ide o Tovar

väčšej hodnoty, Predávajúci Kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a

poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. Predávajúci bezodkladne

po predaji vyplatí Kupujúcemu výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré

účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku

v primeranej lehote uvedenej Predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru.

Predávajúci môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak

predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré

Predávajúci účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Predávajúci musel

nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.

21. Pri odstránení vady výmenou Tovaru nemá Predávajúci právo na náhradu škody

spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred

jeho výmenou.

22. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z Ceny alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez

poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka

(Dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v

dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy

odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok

týkať aj len jednotlivých plnení.), ak: 1. Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil, 2.

Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 19 tohto článku, 3.

Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 17 tohto článku, 4. Tovar má rovnakú

vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru, 5. vada je takej závažnej povahy, že

odôvodňuje okamžitú zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo 6. Predávajúci

vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez

spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.

23. Pri posudzovaní práva Kupujúceho na zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy podľa

bodu 22 (odsek 4. a 5.) tohto článku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota

Strana |  16Tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od Kupujúceho objektívne žiadať, aby

dôveroval v schopnosť Predávajúceho odstrániť vadu.

24. Zľava z Ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú

by Tovar mal, ak by bol bez vád.

25. Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy podľa bodu 22 tohto článku, ak sa Kupujúci

spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa

Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Predávajúci.

26. Ak sa Zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo

vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Zmluvy,

len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez

vadného Tovaru.

27. Kupujúci po odstúpení od Zmluvy alebo jej časti vráti Tovar Predávajúcemu na náklady

Predávajúceho.

28. Predávajúci po odstúpení od Zmluvy vráti Kupujúcemu Cenu najneskôr do 14 dní odo

dňa vrátenia Tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal Tovar

predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

29. Predávajúci vráti Cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z Ceny rovnakým spôsobom,

aký použil Kupujúci pri zaplatení Ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným

spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.

30. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a

na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred odstúpením od Zmluvy.

VIII.SPRACÚVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV A ICH OCHRANA

1. Pri predaji Tovaru prostredníctvom elektronického obchodu Predávajúceho

a prevádzkovaní webovej stránky prichádza k spracúvaniu osobných údajov Kupujúcich

a ostatných návštevníkov webovej stránky Predávajúceho (ďalej ako „Dotknuté osoby“).

2. Predávajúci dbá na to, aby spracúvanie osobných údajov Dotknutých osôb bolo zákonné,

spravodlivé a transparentné. Predávajúci spracúva osobné údaje vždy len na konkrétne

účely vyplývajúce z určených právnych základov a zabezpečuje, aby každé spracúvanie

osobných údajov Dotknutých osôb bolo vykonávané v súlade a podľa predpisov

o ochrane osobných údajov, najmä v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady

(EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní Osobných

údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES

(všeobecné nariadenie o ochrane údajov), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných

údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení a ostatnými predpismi

o ochrane osobných údajov.

Strana |  173. Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov Predávajúcim, ku ktorému dochádza

prostredníctvom webovej stránky, sú zverejnené v Zásadách ochrany osobných údajov

Predávajúceho.

IX. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

1. Každý Kupujúci v postavení Spotrebiteľa, má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z.

o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých

zákonov (ďalej ako „Zákon o alternatívnom riešení sporov“) právo obrátiť sa na subjekt

alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských

práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri vzťahoch

vyplývajúcich zo Zmluvy, napr. pri vybavovaní Objednávky, uplatnení zodpovednosti za

vady Tovaru a pod.

2. Počas alternatívneho riešenia sporov sa postupuje v zmysle príslušných predpisov

upravujúcich alternatívne riešenie sporov. Kupujúci v postavení Spotrebiteľa,

spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia

sporu. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu má Kupujúci, v postavení

Spotrebiteľa, právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne

adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt

alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

3. Subjekty alternatívneho riešenia sporov sú zverejnené na internetovej stránke

Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na internetovej

stránke: www.mhsr.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), pričom orgánom

alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia (ktorá poskytuje

všetky relevantné informácie na svojej internetovej stránke: www.soi.sk, konkrétne viď.

bod 5 tohto článku), kde Spotrebiteľ má vždy právo voľby, na ktorý z uvedených

subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

4. Spotrebiteľ má podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských

sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať sťažnosť aj

prostredníctvom platformy RSO (ide o riešenie spotrebiteľských sporov online), ktorá je

dostupná online na internetovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (kde následne

si Spotrebiteľ vyberie jazyk elektronickej komunikácie), v prípade, ak má za to, že boli

porušené jeho spotrebiteľské práva.

5. Presný odkaz na zoznam na zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov na

internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky:

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativn e-riesenie-spotrebitelskych-

sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Presný odkaz na informácie Slovenskej obchodnej inšpekcie o alternatívnom riešení

sporov: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

Strana |  18X. 1. OSOBITNÉ USTANOVENIA PRE KUPUJÚCICH – PODNIKATEĽOV

Na zmluvy a právne vzťahy, ktoré sa (priamo a/alebo nepriamo) týkajú predaja alebo

kúpy Tovaru, a sú uzatvárané a/alebo existujú medzi Predávajúcim na jednej strane a

kupujúcim v postavení podnikateľa na druhej strane, sa vždy aplikujú:

1. ustanovenia zák. č. 513/1991 Zb. (Obchodného zákonníka) účinného na území

Slovenskej republiky, ak má kupujúci- podnikateľ sídlo na území Slovenskej

republiky,

2. ustanovenia Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (oznámenie

Federálneho ministerstva zahraničných vecí č. 160/1991 Zb.), ak má kupujúci-

podnikateľ sídlo mimo územia Slovenskej republiky,

pričom ustanovenia týchto podmienok sa na uvedené právne vzťahy nepoužijú.

XI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

1. Tieto podmienky sú zmluvnými podmienkami výlučne tých Zmlúv, ktoré boli uzavreté

v čase účinnosti týchto podmienok v zmysle bodu 7 tohto článku. Na Zmluvy uzavreté

skôr, sa použijú ustanovenia doterajších zmluvných a/alebo obchodných podmienok

Predávajúceho.

2. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto podmienky kedykoľvek zmeniť a/alebo ich doplniť.

Zmeny alebo doplnenie týchto podmienok nadobúdajú účinnosť v deň ich zverejnenia na

webovej stránke. Na Zmluvy uzatvorené počas platnosti a účinnosti podmienok

zverejnených pred ich zmenou a/alebo doplnením sa vzťahujú podmienky zverejnené na

webovej stránke v znení v čase uzatvorenia Zmluvy.

3. Ak niektoré z ustanovení týchto podmienok je alebo sa stane neplatným alebo

neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a/alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto

podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné. Predávajúci sa zaväzuje v prípade takejto

neplatnosti a/alebo neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto podmienok nahradiť takéto

neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá

zamýšľanému obsahu pôvodného neplatného a/alebo neúčinného ustanovenia

a v prípade, že sa takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie dotýka Zmluvy už

uzavretej medzi Kupujúcim a Predávajúcim, sú Zmluvné strany povinné takéto

ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá

zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia.

Strana |  194. V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto podmienok v rozpore s ustanovením

všeobecne záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu Zmluvné strany dohodou

odchýliť, alebo jeho aplikáciu vylúčiť, má sa za to, že Zmluvné strany sa od takého

ustanovenia právneho predpisu odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie

takého ustanovenia vylúčili.

5. 6. Dňom účinnosti nových podmienok strácajú platnosť a účinnosť predošlé zmluvné a/

alebo podmienky Predávajúceho týkajúce sa predaja Tovaru.

Tieto podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 15.10.2024.

Strana |  20