Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky
Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky
spoločnosti Vivent s.r.o., podmienky pre
uplatnenie zodpovednosti za vady a poučenie
k alternatívnemu riešeniu sporov
pre elektronický obchod prevádzkovaný na internetovej stránke www.kidoop.sk
(ďalej aj ako „podmienky“)
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Tieto podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho (resp. obchodníka)
a kupujúceho v právnom postavení spotrebiteľa pri uzatváraní spotrebiteľskej kúpnej
zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na webovej stránke predávajúceho
www.kidoop.sk (ďalej aj ako „elektronický obchod“), a sú neoddeliteľnou súčasťou
každej kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim
prostredníctvom elektronického obchodu.
2. Predávajúci umožňuje každému kupujúcemu dostatočne sa oboznámiť s týmito
podmienkami a umožňuje každému návštevníkovi elektronického obchodu jednoduchý
prístup k zneniu týchto podmienok ich zverejnením na svojom webovej stránke.
II. VÝKLAD POJMOV
1. Na účely týchto podmienok sa:
1.1. predávajúcim rozumie obchodná spoločnosť Vivent s.r.o., so sídlom Martinčekova
30, 821 01 Bratislava - mestská časť Ružinov, IČO: 36 832 758, zapísaná v
Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č.: 47892/B,
pričom predávajúci má právne postavenie obchodníka podľa § 52 ods.3 zákona č.
40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako
„Občiansky zákonník“), a taktiež podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „Zákon
o ochrane spotrebiteľa“) (ďalej aj ako „Predávajúci“),
1.2. kupujúcim rozumie akákoľvek fyzická osoba, ktorá má právne postavenie
spotrebiteľa v zmysle ustanovenia § 52 ods.4 Občianskeho zákonníka
(Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej
vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej
podnikateľskej činnosti alebo povolania.), právne postavenie spotrebiteľa, resp.
kupujúceho podľa § 612 až § 626 Občianskeho zákonníka, ako aj právne
postavenie spotrebiteľa podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý na základe
kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu
Strana | 1vstupuje do zmluvného vzťahu s Predávajúcim (ďalej aj ako „Spotrebiteľ“, alebo aj
ako „Kupujúci“) ,
1.3. zmluvnými stranami rozumie spoločné označenie Predávajúceho a Kupujúceho
(ďalej aj ako „Zmluvné strany“),
1.4. webovou stránkou rozumie internetová stránka Predávajúceho dostupná na
internetovej adrese www.kidoop.sk, na ktorej je zverejnená ponuka produktov a
tovarov ponúkaných Predávajúcim (ďalej aj ako „webová stránka“),
1.5. tovarom rozumejú všetky produkty a tovary, ktoré sú zverejnené na webovej
stránke a zároveň, ktoré má Kupujúci možnosť si objednať a kúpiť (a to aj vrátane
všetkých doplnkových služieb k Tovaru, ktoré budú Kupujúcemu poskytnuté)
(ďalej aj ako „Tovar“),
1.6. kúpnou zmluvou rozumie zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim
prostredníctvom elektronických prostriedkov v rámci prevádzky elektronického
obchodu, kde v zmysle uvedenej kúpnej zmluvy sa Predávajúci zaväzuje
Kupujúcemu predať a dodať Tovar a Kupujúci sa zaväzuje za Tovar zaplatiť
stanovenú kúpnu cenu (ďalej aj ako „Kúpna zmluva“ alebo aj ako „Zmluva“),
1.7. elektronickou správou rozumie správa odoslaná prostredníctvom internetovej e-
mailovej komunikácie cez e-mailovú schránku ktorejkoľvek Zmluvnej strany alebo
elektronická správa odoslaná iným spôsobom, ak tieto podmienky neustanovujú
inak (ďalej aj ako „elektronická správa“),
1.8. objednávkovým formulárom rozumie formulár v rámci prevádzky elektronického
obchodu, prostredníctvom ktorého môže Kupujúci uzatvoriť s Predávajúcim
Zmluvu, pričom z objednávkového formulára sú viditeľné všetky Tovary (okrem
ďalších položiek), ktoré majú byť predmetom Zmluvy na základe prejavenej vôle,
resp. rozhodnutia Kupujúceho, a ktoré Kupujúci v rámci virtuálneho priestoru
webovej stránky zodpovedajúcim spôsobom označil (a to spravidla kliknutím na
políčko „KÚPIŤ“
, čím došlo k zaradeniu príslušného Tovaru do „virtuálneho
nákupného košíka“ v rámci daného objednávkového formulára) (ďalej aj ako
„Objednávkový formulár“),
1.9. objednávkou rozumie odoslaný Objednávkový formulár, kde Kupujúci (pred
samotným odoslaním) vyplnil všetky položky vyžadované ako povinné, pričom
kliknutím na políčko „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“ (alebo na iné
políčko s obdobnou formuláciou), sa príslušná Objednávka, resp. odoslaný
Objednávkový formulár stáva návrhom na uzatvorenie Zmluvy (ďalej aj ako
„Objednávka“),
1.10. potvrdením objednávky rozumie potvrdenie prijatia návrhu na uzavretie Zmluvy
Predávajúcim na základe Objednávky Kupujúceho, pričom Potvrdenie objednávky
môže rovnako slúžiť aj ako potvrdenie o uzavretí Zmluvy podľa § 17 ods.13 písm.
a) Zákona o ochrane spotrebiteľa (ďalej aj ako „Potvrdenie objednávky“),
Strana | 22. Orgánmi dozoru Predávajúceho Potvrdenie objednávky môže byť (ale zároveň nemusí) Kupujúcemu doručené vo
viacerých (spravidla v dvoch) elektronických správach, resp. Potvrdenie
objednávky môže byť rozdelené do viacerých (spravidla do dvoch) elektronických
správ, pričom ide najmä o elektronickú správu o prijatí Objednávky
a o elektronickú správu o spracovaní a/alebo o vybavovaní Objednávky. Uvedené
elektronické správy sú Kupujúcemu doručené s krátkym časovým odstupom. Za
moment doručenia Potvrdenia objednávky sa zároveň považuje okamih, v ktorom
je Kupujúcemu doručená elektronická správa, ktorá mu je, resp. bude doručovaná
ako druhá, resp. posledná v poradí.
(na ktoré sa môže Kupujúci obrátiť v prípade, ak má za
to, že boli porušené jeho práva), sú:
2.1. Ústredný inšpektorát
Slovenskej obchodnej inšpekcie
info@soi.sk
P. O. BOX 29
Bajkalská 21/A
827 99 Bratislava
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
ba@soi.sk
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
odkaz na kontaktné údaje v rámci internetového spojenia:
https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi
3. Od ustanovení týchto podmienok je možné sa odchýliť len písomnou dohodou
Zmluvných strán.
4. Všetky vzťahy týkajúce sa Zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktoré nie sú
upravené týmito podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho
zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.
5. Kontaktné údaje Predávajúceho a kontaktné údaje pre uplatnenie zodpovednosti za vady
Tovaru alebo akéhokoľvek iného podnetu, návrhu, sťažnosti alebo správy sú: KIDO
Centrum, adresa: Technická 7, 821 04 Bratislava, te. č. 0918 969 846, e-mail:
kido@kidocentrum.sk.
6. Zmluvné strany na účely tohto článku (ako aj na účely ostatných ustanovení týchto
podmienok, a Zmluvy), všetky úkony a podania uskutočňujú prostredníctvom
elektronických správ. Prostredníctvom poštovného doručovateľa Zmluvné strany
uskutočňujú podania a úkony len v prípadoch, ak to: 1. priamo uvádzajú tieto podmienky,
Strana | 32. vyžadujú to všeobecne záväzné právne predpisy, alebo 3. uvedený spôsob doručovania
vyplýva z rozhodnutia alebo požiadaviek Kupujúceho.
III. OBJEDNÁVKA TOVARU A UZATVORENIE ZMLUVY
1. V prípade záujmu Kupujúceho o niektorý z Tovarov ponúkaných Predávajúcim v
elektronickom obchode, vloží Kupujúci ním zvolený Tovar do „virtuálneho nákupného
košíka“ (a to spravidla kliknutím na políčko „KÚPIŤ“) a pristúpi k
vyplneniu Objednávkového formulára, ktorý obsahuje podstatné náležitosti potrebné
k uzatvoreniu Zmluvy. Pred uskutočnením uvedeného úkonu, Kupujúci v osobitných
prípadoch, resp. v prípadoch, kedy to vyžaduje prostredie webovej stránky (najmä
v prípade objednania obuvi, vložiek do obuvi, ale aj iného Tovaru, ktorý vyžaduje bližšiu
špecifikáciu v rámci požiadaviek Kupujúceho), uskutoční špecifikáciu Tovaru podľa
vlastných požiadaviek na základe pokynov uvedených na webovej stránke (najmä
zadanie veľkosti, farby, druhu podrážky, atď.), a až následne vloží Kupujúci ním zvolený
Tovar do „virtuálneho nákupného košíka“ a pristúpi k vyplneniu Objednávkového
formulára.
2. 3. 4. K platnému uzatvoreniu Zmluvy v elektronickom obchode je Kupujúci povinný vyplniť
všetky údaje v Objednávkovom formulári označené ako povinné a uskutočniť úkony
v rámci Objednávkového formulára podľa článku V.
Po vyplnení všetkých požadovaných údajov Kupujúci rovnako vyjadrí súhlas s týmito
podmienkami, a to kliknutím na políčko, ktoré je vytvorené na uvedené účely (kde pred
uvedeným úkonom je možné sa zo strany Kupujúceho s týmito podmienkami riadne
oboznámiť).
Kupujúci berie na vedomie, že na platné uzavretie Zmluvy je povinný riadne a pravdivo
vyplniť všetky údaje označené v Objednávkovom formulári ako povinné a uskutočniť
úkony v rámci Objednávkového formulára podľa článku V.
5. Predávajúci prostredníctvom elektronickej správy doručí Kupujúcemu Potvrdenie
objednávky. Potvrdenie objednávky môže obsahovať predfaktúru, resp. daňový doklad
s prehľadom objednaného Tovaru, pričom táto predfaktúra, resp. daňový doklad môže
byť Kupujúcemu doručená aj v osobitnej elektronickej správe (ďalej aj ako „Daňový
doklad“).
6. K uzavretiu Zmluvy dochádza nasledujúci pracovný deň po odoslaní riadne vyplnenej
Objednávky (bez vád a nedostatkov). V prípade úhrady kúpnej ceny Tovaru podľa článku
V. bod 2.2 k uzavretiu Zmluvy dochádza okamihom úhrady kúpnej ceny Tovaru v celom
rozsahu.
7. Po vzniku Zmluvy vznikajú Zmluvným stranám práva a povinnosti vyplývajúce
z uzatvorenej Zmluvy upravené týmito podmienkami.
Strana | 48. Kupujúci si môže od Predávajúceho objednať Tovar aj inak ako prostredníctvom
Objednávkového formulára (napr. prostredníctvom osobitnej elektronickej správy), ak sa
na tom Zmluvné strany dohodnú.
9. Kupujúci je povinný si pred odoslaním Objednávky, ako aj po doručení Potvrdenia
objednávky od Predávajúceho, riadne a starostlivo skontrolovať obsah doručených
elektronických správ.
10. Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá bola Kupujúcemu spôsobená nesprávnym
vyplnením Objednávkového formulára alebo tým, že Kupujúci neupozornil
Predávajúceho na nesprávnosť údajov uvedených v Potvrdení objednávky. Predávajúci
taktiež nezodpovedá za škodu spôsobenú v dôsledku toho, že údaje Kupujúceho
k Objednávke, Potvrdeniu objednávky alebo k akýmkoľvek elektronickým médiám alebo
serverom obsahujúcim Objednávku, Potvrdenie objednávky alebo údaje z Objednávky; sa
dostali do rúk neoprávnených tretích osôb a tieto boli následne neoprávnene využité,
zneužité, upravené, odstránené alebo inak použité bez zavinenia Predávajúceho.
11. Predávajúci Kupujúceho (pred uzavretím Zmluvy prostredníctvom týchto
podmienok) výslovne upozorňuje, že výroba Tovaru sa uskutočňuje najmä
s osobitným dôrazom na funkčnosť a zdravotnú nezávadnosť. V zmysle uvedeného
môže pri vybraných druhoch Tovaru (kde ide najmä o obuv, ale aj o iný Tovar)
dochádzať k prípadom, kedy: 1. farebné prevedenie Tovaru môže byť čiastočne
odlišné od farebného prevedenia vyobrazeného na webovej stránke, 2. Tovar môže
obsahovať drobné estetické nedostatky (ktoré ale zároveň nenarúšajú jeho
funkčnosť). Prípady uvedené v tomto bode sa zároveň nepovažujú za vady Tovaru
v zmysle článku VII.
IV. CENOVÉ PODMIENKY
1. 2. 3. Kúpna cena Tovarov ponúkaných Predávajúcim v elektronickom obchode je uvedená na
webovej stránke vždy pri konkrétnom Tovare (ďalej aj ako „Cena“). Cena sa vždy
uvádza aj vrátane dane z pridanej hodnoty (ďalej aj ako „DPH“) v príslušnej výške, ak
nie je uvedené inak. Cena sa vždy uhrádza v mene EURO, pričom úhrada v inej mene nie
je možná. Uvedenie Cien Tovarov na webovej stránke sa považuje za platný cenník
Predávajúceho.
Celková Cena za Tovar sa môže navýšiť o poplatok za doručenie Tovaru a o poplatok za
dobierku, čo Predávajúci oznámi Kupujúcemu pri vypĺňaní Objednávkového formulára
(v rámci postupu podľa článku V.).
Spolu s Potvrdením objednávky (alebo neskôr) môže Predávajúci doručiť Kupujúcemu
Daňový doklady v zmysle článku III. bod 5. Cena za Tovar je následne uvedená aj v
konečnej faktúre, resp. v konečnom daňovom doklade doručenom Kupujúcemu spolu
s Tovarom, resp. v inom doklade vystavenom pre Kupujúceho v zmysle všeobecne
záväzných právnych predpisov.
Strana | 54. Všetky akcie na Tovary uvedené v elektronickom obchode platia do vypredania zásob, ak
pri konkrétnom Tovare nie je uvedené inak.
5. Predávajúci zároveň v elektronickom obchode všetky Ceny zverejňuje v súlade
s podmienkami podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa (najmä v zmysle § 7 Zákona
o ochrane spotrebiteľa).
6. V prípade, ak Kupujúci od Predávajúceho obdržal platný kód na získanie zľavy z Ceny
(ďalej aj ako „Kód“), Kupujúci je oprávnený počas časovej platnosti Kódu (kde
informáciu o časovej platnosti Kódu obdržal od Predávajúceho) tento Kód uviesť v rámci
Objednávky (resp. pri vypĺňaní Objednávkového formulára), pričom Kupujúcemu bude
následne zo strany Predávajúceho (v rámci úhrady Ceny postupom podľa článku V.)
poskytnutá príslušná zľava z Ceny.
V. PLATOBNÉ A DODACIE PODMIENKY
1. Pri Objednávke Tovaru si Kupujúci zvolí spôsob, akým uhradí Predávajúcemu Cenu za
objednaný Tovar.
2. Kupujúci si v rámci Objednávky, resp. pri vypĺňaní Objednávkového formulára, môže
zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov úhrady Ceny za Tovar:
2.1. „na dobierku“ (v rámci úhrady v hotovosti pri prevzatí Tovaru pri spôsobe doručenia
podľa bodu 5 a 6 tohto článku) (Kupujúci označí v Objednávkovom formulári
možnosť Dobierka – 2 Eur) v rámci doručenia kuriérskou spoločnosťou na miesto
určené Kupujúcim podľa bodu 5 a 6 tohto článku (tento spôsob platby nie je, resp.
nebude možný, ak si to vyhradí Predávajúci v osobitných prípadoch pre vybraný druh
Tovar, a Predávajúci Kupujúceho o tom informuje vo virtuálnom priestore webovej
stránky), kde zároveň platba uvedeným spôsobom je možná výlučne v prípadoch, ak
je miesto doručenia Tovaru na území Slovenskej republiky (podľa bodu 5 a 6 tohto
článku),
Kupujúci je povinný platbu uskutočniť v zmysle možností stanovených zo strany
kuriérskej spoločnosti (buď v hotovosti, alebo prostredníctvom platobnej karty),
pričom Tovar bude Kupujúcemu odovzdaný bezprostredne po uskutočnení platby,
2.2. „na dobierku“ (s využitím služby BalíkoBOX, ktorú prevádzkuje spoločnosť
Slovenská pošta, a.s. pri prevzatí Tovaru pri spôsobe doručenia podľa bodu 11 a 12
tohto článku) (Kupujúci označí v Objednávkovom formulári možnosť Dobierka
Slovenská pošta (BalíkoBox) – 0,00 Eur) v rámci použitia platobného terminálu,
ktorý je súčasťou príslušného výdajného miesta zvoleného zo strany Kupujúceho
(tento spôsob platby nie je, resp. nebude možný, ak si to vyhradí Predávajúci
v osobitných prípadoch pre vybraný druh Tovar, a Predávajúci Kupujúceho o tom
informuje vo virtuálnom priestore webovej stránky), kde zároveň platba uvedeným
spôsobom je možná výlučne v prípadoch, ak je miesto doručenia Tovaru na území
Slovenskej republiky (podľa bodu 11 a 12 tohto článku),
Strana | 6Kupujúci je povinný platbu uskutočniť podľa pokynov uvedených na príslušnom
výdajnom mieste zvolenom zo strany Kupujúceho (platbu je zároveň možné
uskutočniť výlučne prostredníctvom platobnej karty), pričom Tovar bude
Kupujúcemu vydaný bezprostredne po uskutočnení platby,
2.3. Bezhotovostným prevodom peňažných prostriedkov:
i) ktorý bude realizovaný prostredníctvom e-commerce transakcie (Kupujúci
označí v Objednávkovom formulári možnosť -
Platba kartou (Shoptet
platobná brána) – 0,00 Eur), kde e-commerce transakcia je bezhotovostný
prevod bez prítomnosti (resp. fyzického použitia) platobnej karty Kupujúceho
uskutočnená elektronicky poskytnutím kartových údajov (uvedených nižšie)
priamo cez platobnú bránu Shoptet, na ktorú bude Kupujúci ihneď
presmerovaný z Objednávkového formulára po zvolení uvedeného spôsobu
platby (kde si Kupujúci zároveň zvolí štátny jazyk v prípade, ak táto možnosť
Kupujúcemu nebude ponúknutá okamžite),
v rámci prevodu peňažných prostriedkov uvedeným spôsobom Kupujúci zadá
potrebné kartové údaje: číslo platobnej karty, platnosť karty, CV/CVV kód-
trojciferný číselný verifikačný kód, ktorý je uvedený na zadnej strane
platobnej karty pri podpisovom prúžku,
Kupujúci zároveň v rámci e-commerce transakcie postupuje vždy podľa
aktuálnych bezpečnostných pokynov platobnej brány Shoptet, kde v prípade
požiadavky na overenie totožnosti zadá všetky potrebné údaje (napr. aktuálny
e-PIN, bezpečnostný kód zaslaný Kupujúcemu formou SMS správy) (inak
nedôjde k úhrade Ceny, a následne nedôjde ani k uzavretiu Zmluvy),
pre vylúčenie pochybností sa uvádza, že platobná brána Shoptet znamená
platobné spojenie medzi webovou stránkou a poskytovateľom platobných
služieb v rámci príslušnej virtuálnej platformy,
pričom Cena je v tomto prípade splatná v okamihu uskutočnenia vyššie
uvedených úkonov rámci realizácie e-commerce transakcie, resp. v rámci
použitia platobnej brány Shoptet.
3. Predávajúci je povinný dodať Tovar (t.j. je povinný Tovar doručiť alebo umožniť jeho
vydanie) Kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Ak
Predávajúci nesplní svoj záväzok dodať Tovar v lehote podľa prvej vety tohto bodu a
nedodá Kupujúcemu Tovar ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu
Kupujúcim, Kupujúci má právo od Zmluvy odstúpiť. Zároveň platí, že v prípade, ak
Predávajúci nedodá Tovar včas, Kupujúci môže od Zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia
dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods.1 Občianskeho zákonníka (Dlžník, ktorý
svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej
lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné
plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých
plnení.), ak: 1. Predávajúci odmietol dodať Tovar, 2. včasné dodanie Tovaru bolo
mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia Zmluvy, alebo 3. Kupujúci
pred uzavretím Zmluvy Predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie Tovaru je
mimoriadne dôležité. Po odstúpení od Zmluvy Predávajúci vráti Kupujúcemu bez
zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe Zmluvy dostal.
Strana | 74. Ak Kupujúci odmieta uskutočniť úhradu Ceny v celom rozsahu v rámci spôsobu „na
dobierku“ (bod 2.1 alebo bod 2.2 tohto článku), alebo v rámci osobného prevzatia Tovaru
podľa bodu 13 tohto článku, Predávajúci je oprávnený okamžite odstúpiť od Zmluvy, a to
prostredníctvom zaslania elektronickej správy o odstúpení od Zmluvy Kupujúcemu.
Ustanovenia tohto bodu sa nepoužijú v prípade, ak nedošlo k uzavretiu Zmluvy, alebo
došlo k zrušeniu Zmluvy akýmkoľvek spôsobom.
5. V prípade, ak si Kupujúci zvolí ako spôsob dodania Tovaru doručenie na miesto určené
Kupujúcim podľa bodu 6 tohto článku na území Slovenskej republiky (Kupujúci označí v
Objednávkovom formulári možnosť Kuriér (na adresu domov) - 7,50 Eur (cena s
DPH)), Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem Ceny za Tovar aj poplatok za
doručenie Tovaru vo výške 7,50 EUR s DPH pri doručovaní Tovaru na adresu v rámci
Slovenskej republiky, a to za každú Objednávku Tovaru, ak nie je na webovej stránke
v konkrétnom prípade uvedené inak (napr. ak Predávajúci poskytuje zľavu na dodanie
Tovaru, atď.). Ak Kupujúci v tomto prípade prejavil zároveň záujem aj o službu „na
dobierku“ podľa bodu 2.1 tohto článku (Kupujúci označil v Objednávkovom formulári
možnosť Dobierka – 2 Eur), Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem ceny za
Tovar aj poplatok za dobierku vo výške 2,- EUR s DPH pri doručovaní Tovaru na adresu v
rámci Slovenskej republiky, a to za každú Objednávku Tovaru, ak nie je na webovej
stránke v konkrétnom prípade uvedené inak (napr. ak Predávajúci poskytuje zľavu na
dodanie Tovaru, atď.), pričom Cenu a všetky poplatky podľa tohto bodu Kupujúci uhrádza
spôsobom podľa bodu 2.1. Všetky poplatky podľa tohto bodu sa zároveň uhrádzajú spolu
s Cenou Tovaru, resp. platobné podmienky pre Cenu Tovaru sa vzťahujú aj na poplatky
podľa tohto bodu.
6. V prípadoch podľa bodu 6 tohto článku, bude Kupujúcemu Tovar doručený
prostredníctvom kuriérskej spoločnosti na miesto určené Kupujúcim v príslušnej
Objednávke.
7. Dodanie Tovaru mimo územia Slovenskej republiky sa uskutočňuje len na základe
predchádzajúcej dohody medzi Zmluvnými stranami (vrátane dohody o cene za dopravu,
resp. poplatku za doručenie Tovaru, poplatku za balné, a o ostatných platobných a
dodacích podmienkach).
8. V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo
iným spôsobom, než bolo uvedené v Objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady
spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom
doručenia.
9. Predávajúci dodáva Tovar od pondelka do piatka (vrátane), ak tieto podmienky
neustanovujú inak, s výnimkou sviatkov a dní pracovného pokoja určených všeobecne
záväznými právnymi predpismi. V takom prípade bude Tovar dodaný najbližší
nasledujúci pracovný deň. O presnom čase dodania bude Kupujúci vopred informovaný
Predávajúcim a/alebo kuriérskou spoločnosťou SMS správou, telefonicky, alebo
elektronickou správou na telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu, ktoré uviedol
v Objednávkovom formulári.
Strana | 810. Predávajúci si vyhradzuje právo určiť dni, počas ktorých nebude dodávať Tovar. O tejto
skutočnosti bude vopred a včas informovať Kupujúcich, resp. záujemcov o kúpu Tovaru,
a to vo virtuálnom priestore internetovej stránky.
11. V prípade, ak si Kupujúci zvolí ako spôsob dodania Tovaru doručenie s využitím služby
BalíkoBOX, ktorú prevádzkuje spoločnosť Slovenská pošta, a.s. (Kupujúci označí v
Objednávkovom formulári možnosť Slovenská pošta (BalíkoBOX) - 5,50 Eur (cena s
DPH)), Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem Ceny za Tovar aj poplatok za
doručenie Tovaru vo výške 5,50 EUR s DPH, a to za každú Objednávku Tovaru, ak nie je
na webovej stránke v konkrétnom prípade uvedené inak (napr. ak Predávajúci poskytuje
zľavu na dodanie Tovaru, atď.). Všetky poplatky podľa tohto bodu sa zároveň uhrádzajú
spolu s Cenou Tovaru, resp. platobné podmienky pre Cenu Tovaru sa vzťahujú aj na
poplatky podľa tohto bodu. Ak Kupujúci v tomto prípade prejavil zároveň záujem aj o
službu „na dobierku“ podľa bodu 2.2 tohto článku (Kupujúci označil v Objednávkovom
formulári možnosť Dobierka Slovenská pošta (BalíkoBox) – 0,00 Eur), Kupujúci
Predávajúcemu v tejto súvislosti neuhrádza osobitný poplatok za dobierku, ak nie je na
webovej stránke v konkrétnom prípade uvedené inak, pričom Cenu a všetky poplatky
podľa tohto bodu Kupujúci uhrádza spôsobom podľa bodu 2.2. Všetky poplatky podľa
tohto bodu sa zároveň uhrádzajú spolu s Cenou Tovaru, resp. platobné podmienky pre
Cenu Tovaru sa vzťahujú aj na poplatky podľa tohto bodu.
12. V prípadoch podľa bodu 11 tohto článku, bude Kupujúcemu Tovar doručený, resp. bude
mu vydaný prostredníctvom služby BalíkoBOX, ktorú prevádzkuje spoločnosť Slovenská
pošta, a.s., a to na výdajnom mieste, ktoré Kupujúci označil (z ponúkaných výdajných
miest na území Slovenskej republiky) v Objednávkovom formulári. Výdajné miesto
(ktoré je dostupné v zmysle podmienok Slovenskej pošta, a.s.) je zároveň samoobslužné,
pričom Kupujúci je povinný v rámci vydania Tovaru postupovať podľa pokynov
uvedených na príslušnom výdajnom mieste zvolenom zo strany Kupujúceho (kde platbu
je zároveň možné uskutočniť výlučne prostredníctvom platobnej karty). O čase dodania,
resp. o možnosti vydania tovaru na výdajnom mieste bude Kupujúci vopred informovaný
Predávajúcim a/alebo spoločnosťou Slovenská pošta, a.s. SMS správou, telefonicky,
alebo elektronickou správou na telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu, ktoré uviedol v
Objednávkovom formulári.
13. V prípade, ak si Kupujúci zvolí osobný odber na odbernom mieste Predávajúceho, tak
Kupujúci v Objednávkovom formulári označí možnosť Osobný odber v Bratislave
(KIDO centrum, Technická 7) - 0,00€ alebo Osobný odber v Košiciach (KIDO centrum,
Gemerská 3) - 0,00€, pričom Kupujúci si následne môže prevziať Tovar do 30 dní po
dohode s Predávajúcim na tej adrese odberného miesta Predávajúceho, ktorú označil
v rámci vypĺňania Objednávkového formulára (pričom platia ustanovenia bodu 9 tohto
článku). V prípade dodania Tovaru spôsobom podľa tohto bodu, resp. v prípade
osobného prevzatia Tovaru na odbernom mieste Predávajúceho sa Cena uhrádza
spôsobom podľa bodu 2.3 tohto článku. Zmluvné strany sa zároveň môžu osobitne
dohodnúť, že v prípade dodania Tovaru spôsobom podľa tohto bodu, resp. v prípade
osobného prevzatia Tovaru na odbernom mieste Predávajúceho, Kupujúci Cenu uhradí až
Strana | 9pri prevzatí Tovaru na odbernom mieste Predávajúceho, a to v hotovosti, alebo
bezhotovostne prostredníctvom platobného terminálu s použitím platobnej karty (kde
uvedená možnosť nevyplýva priamo z Objednávkového formulára, a je na dohode
Zmluvných strán v rámci výslovnej požiadavky Kupujúceho).
14. V prípade, ak Predávajúci dopraví objednaný Tovar Kupujúcemu na miesto určené v
Objednávke, Kupujúci je povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar
prevzala ním určená oprávnená osoba.
15. Ako záručný list Tovaru Kupujúcemu slúži faktúra vystavená pre Kupujúceho (ak
Kupujúcemu nebude doručený osobitný záručný list Tovaru).
16. Vlastnícke právo k Tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a
straty prechádza na Kupujúceho okamihom dodania.
17. Kupujúci je povinný po prevzatí Tovaru zásielku skontrolovať.
18. Najneskôr spolu s Tovarom je Kupujúcemu doručená aj faktúra, ktorá už nemá povahu
zálohovej faktúry, resp. ide o konečnú faktúru vystavenú v zmysle všeobecne záväzných
daňových predpisov.
19. Pri Tovare označenom v elektronickom obchode ako „NEDOSTUPNÝ/VYPREDANÝ“
alebo iným obdobným označením, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho
prostredníctvom elektronickej správy alebo inou formou o dostupnosti uvedeného Tovaru
ako aj o dodacích lehotách v lehote 3 pracovných dní odo dňa dopytu Kupujúceho, resp.
jeho žiadosti o poskytnutie uvedenej informácie či iného dopytu, z ktorého je zrejmý
záujem Kupujúceho o konkrétny Tovar.
VI. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY KUPUJÚCEHO
1. 2. Každý Kupujúci (ktorý je Spotrebiteľom) má v zmysle § 19 až § 22 Zákona o ochrane
spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru (a to aj bez
uvedenia dôvodu), pričom Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď Kupujúci alebo
ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru,
alebo ak sa: 1. Tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene,
okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, 2. dodáva Tovar
pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu
alebo posledného kusu, 3. Tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom
prevzatia prvého Tovaru.
Platí, že ustanovenia tohto článku sa vzťahujú výlučne len na odstúpenie od Zmluvy
uskutočnené v zmysle bodu 1 tohto článku v zákonom stanovenej 14- dňovej lehote.
Strana | 103. Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od
Zmluvy.
4. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy v listinnej podobe alebo v
podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, a ak bola Zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie
práva Kupujúceho na odstúpenie od Zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne
formulované vyhlásenie Kupujúceho, ktoré vyjadruje vôľu Kupujúceho odstúpiť od
Zmluvy (ďalej aj ako „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže kedykoľvek
použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je nepretržite zverejnený na
webovej stránke, alebo ktorý bol Kupujúcemu zaslaný v rámci Potvrdenia objednávky zo
strany Predávajúceho.
5. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci najneskôr
posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Predávajúcemu.
6. Pri pochybnostiach o doručení sa Kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy
považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak
Kupujúci vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od Zmluvy na adresu, ktorú
Predávajúci oznámil Kupujúcemu pred uzavretím Zmluvy alebo po uzavretí Zmluvy.
Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania
Predávajúcemu na adresu podľa prvej vety tohto bodu, ak poštovú zásielku, ktorej
obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať Predávajúcemu z
dôvodov podľa osobitného predpisu.
7. Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy
poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci
odstúpil od Zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od
Zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Predávajúceho (v rámci virtuálneho
priestoru webovej stránky).
8. Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo
Tovarom, ak Predávajúci na základe Zmluvy dodal alebo poskytol viacero Tovarov.
9. Účinky odstúpenia od Zmluvy sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k Zmluve, od
ktorej Kupujúci odstúpil; to neplatí, ak sa Zmluvné strany výslovne dohodnú na ďalšom
trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní
alebo poskytnutí ďalšieho Tovaru, ktorý súvisí s predmetom Zmluvy bez ohľadu na to, či
Tovar dodá alebo poskytne Predávajúci alebo iná osoba na základe dohody s
Predávajúcim.
Strana | 1110. Predávajúci alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa
bodu 9 tohto článku požadovať od Kupujúceho len úhradu nákladov podľa bodu 13 a18
tohto článku.
11. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy znáša Kupujúci.
12. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať Tovar späť alebo
odovzdať Tovar Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru
(to neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom
ním určenej osoby, pričom uvedená možnosť je výlučne na dohode Zmluvných strán).
Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle tovar
Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
13. Pri odstúpení od Zmluvy znáša Kupujúci len náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu
alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru; to neplatí, ak Predávajúci
súhlasil, že náklady bude znášať sám.
14. Predávajúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku
zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie
vlastností a funkčnosti Tovaru.
15. Kupujúcemu z uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy nevznikajú okrem povinností
podľa bodu 12 a13 tohto článku a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 18
tohto článku žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
16. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy
vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so
Zmluvou, s doplnkovou zmluvou (podľa bodu 9 tohto článku), vrátane nákladov na
dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
17. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu všetky platby podľa bodu 16 tohto článku v
rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy, ak Kupujúci neodstúpil od celej
Zmluvy. Predávajúci nemôže účtovať Kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu,
dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
18. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci
výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný
Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie,
ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný
Predávajúcim.
19. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od Zmluvy vrátiť Kupujúcemu platby podľa
bodu 16 tohto článku pred tým, ako mu je Tovar doručený, alebo kým Kupujúci
Strana | 12nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že Tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
20. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa bodu 16 tohto článku rovnakým
spôsobom, aký použil Kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo Predávajúceho
dohodnúť sa s Kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak Kupujúcemu nebudú v súvislosti s
úhradou účtované žiadne poplatky.
21. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie Tovaru na vlastné náklady v lehote
podľa bodu 16 tohto článku, ak na základe Zmluvy bol Tovar dodaný Kupujúcemu
domov v čase uzavretia Zmluvy a s prihliadnutím na povahu Tovaru nie je možné Tovar
odoslať späť Predávajúcemu poštou.
22. Jednostranné započítanie pohľadávok Zmluvných strán, ktoré vzniknú odstúpením od
Zmluvy, sa zakazuje.
VII.PODMIENKY PRE UPLATENIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY TOVARU
1. 2. 3. Predaný Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (bod 2 tohto článku) a
všeobecnými požiadavkami (bod 3 tohto článku). Tovar nemusí byť v súlade so
všeobecnými požiadavkami, ak Predávajúci pri uzavretí Zmluvy (resp. pri uskutočňovaní
Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky, v rámci spracovania
„virtuálneho nákupného košíka“, alebo pred tým) výslovne oboznámil Kupujúceho, že
určitá vlastnosť Tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a Kupujúci s nesúladom
výslovne a osobitne súhlasil (kde uvedené sa zároveň vykladá v nadväznosti a v
súvislosti s ustanoveniami článku III. bod 11).
Predaný Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä: 1. zodpovedá opisu,
druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v
rámci virtuálneho priestoru webovej stránky), 2. je vhodný na konkrétny účel, s ktorým
Kupujúci oboznámil Predávajúceho najneskôr pri uzavretí Zmluvy, a s ktorým
Predávajúci súhlasil, 3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s
ohľadom na svoj účel (ďalej aj ako „funkčnosť“), 4. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami
vymedzenými v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho
priestoru webovej stránky), 5. je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným
v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej
stránky), 6. je dodaný s návodom na použitie, ak bola povinnosť dodania návodu na
použitie vymedzená v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho
priestoru webovej stránky). Ustanovenia tohto bodu sa zároveň vykladajú v nadväznosti
a v súvislosti s ustanoveniami článku III. bod 11.
Predaný Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak: 1. je vhodný na všetky
účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne
Strana | 134. predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak
technické normy neboli vypracované, 2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu,
ktoré Predávajúci sprístupnil Kupujúcemu pred uzavretím Zmluvy, 3. je dodaný s
príslušenstvom, obalom a návodmi, ktoré môže Kupujúci dôvodne očakávať, a 4. je
dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility,
bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť
(ďalej aj ako „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže Kupujúci
dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného Tovaru a s prihliadnutím na
akékoľvek verejné vyhlásenie Predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom
dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii
Tovaru alebo na jej označení. Za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru, dovozca Tovaru
na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým,
že na Tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
Ustanovenia tohto bodu sa zároveň vykladajú v nadväznosti a v súvislosti s
ustanoveniami článku III. bod 11.
Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa bodu 3 (odsek 4.) tohto článku, ak
si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného
vyhlásenia, do času uzavretia Zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo
porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie Kupujúceho uzavrieť
Zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené (dôkazné bremeno o týchto
skutočnostiach nesie Predávajúci).
5. 6. Predaný Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 1 tohto článku
alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv
duševného vlastníctva.
Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný Tovar v čase jeho dodania,
a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru.
7. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku, predpokladá sa, že ide o
vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je
tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.
8. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predaného Tovaru, Kupujúci má voči nemu právo na
odstránenie vady opravou alebo výmenou (bod 17 až 21 tohto článku), právo na
primeranú zľavu z Ceny alebo právo od Zmluvy odstúpiť (bod 22 až 30 tohto článku).
9. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť Cenu alebo jej časť, kým si Predávajúci nesplní
povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Kupujúci je v čase
vytknutia vady v omeškaní so zaplatením Ceny alebo jej časti (uvedené platí výlučne
v prípade, ak na základe osobitnej dohody Zmluvných strán nebola Cena uhradená pred
dodaním, resp. odovzdaním Tovaru Kupujúcemu). Kupujúci zaplatí Cenu bez zbytočného
odkladu po splnení povinností Predávajúcim.
Strana | 1410. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 9
tohto článku, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady (a zároveň
najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku).
11. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Kupujúceho na náhradu
škody, ktorá mu z vady vznikla.
12. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho, na adrese uvedenej
v článku II. bod 5, alebo formou elektronickej správy (na e-mailovú adresu uvedenú
v článku II. bod 5 alebo na inú adresu zverejnenú na webovej stránke).
13. Ak Kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Predávajúci odoprel prijať, zásielka
sa považuje za doručenú v deň odopretia.
14. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po
vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v
ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Ak ide o vadu, ktorú možno
odstrániť, môže nadobúdateľ požadovať jej bezplatné odstránenie. Scudziteľ vadu
odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý
scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na
povahu veci a povahu a závažnosť vady.) odstráni. Lehota oznámená podľa
predchádzajúcej vety zároveň ale nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady,
ak zároveň dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci
nemôže ovplyvniť.
15. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia oznámi
Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným
akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže
zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci
nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa ustanovenia
bodu 10 tohto článku nevzťahujú. Na náklady Kupujúceho spojené so znaleckým
posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka
(Nadobúdateľ má voči scudziteľovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov,
ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá scudziteľ, a uplatnením
práv zo zodpovednosti za vadu. Nadobúdateľ musí uvedené právo uplatniť u scudziteľa
najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia
zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne).
16. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru.
Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v
porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané
náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady,
na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil
Kupujúcemu značné ťažkosti. Vzhľadom na povahu Tovarov ponúkaných v rámci
prevádzky elektronického obchodu na webovej stránke sa uvádza, že Predávajúci bude
(vzhľadom na ustanovenia predchádzajúcej vety tohto bodu) odstránenie vady spravidla
realizovať formou výmeny Tovaru (kde ale zároveň nie je vylúčená možnosť výmeny
Tovaru).
Strana | 1517. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo
ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane
okolností podľa bodu 16 druhej vety tohto článku.
18. Predávajúci opraví alebo vymení Tovar v primeranej lehote (bod 14 tohto článku) po tom,
čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady, a bez spôsobenia závažných
ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu Tovaru a účel, na ktorý kupujúci Tovar
požadoval.
19. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní Tovar Predávajúcemu.
Náklady prevzatia Tovaru znáša Predávajúci.
20. Predávajúci dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Kupujúcemu na vlastné náklady
rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadný Tovar, ak sa
Zmluvné strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme Tovar v lehote šiestich
mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Predávajúci Tovar predať. Ak ide o Tovar
väčšej hodnoty, Predávajúci Kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a
poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. Predávajúci bezodkladne
po predaji vyplatí Kupujúcemu výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré
účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku
v primeranej lehote uvedenej Predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru.
Predávajúci môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak
predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré
Predávajúci účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Predávajúci musel
nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
21. Pri odstránení vady výmenou Tovaru nemá Predávajúci právo na náhradu škody
spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred
jeho výmenou.
22. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z Ceny alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez
poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka
(Dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v
dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy
odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok
týkať aj len jednotlivých plnení.), ak: 1. Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil, 2.
Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 19 tohto článku, 3.
Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 17 tohto článku, 4. Tovar má rovnakú
vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru, 5. vada je takej závažnej povahy, že
odôvodňuje okamžitú zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo 6. Predávajúci
vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez
spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
23. Pri posudzovaní práva Kupujúceho na zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy podľa
bodu 22 (odsek 4. a 5.) tohto článku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota
Strana | 16Tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od Kupujúceho objektívne žiadať, aby
dôveroval v schopnosť Predávajúceho odstrániť vadu.
24. Zľava z Ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú
by Tovar mal, ak by bol bez vád.
25. Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy podľa bodu 22 tohto článku, ak sa Kupujúci
spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa
Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Predávajúci.
26. Ak sa Zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo
vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Zmluvy,
len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez
vadného Tovaru.
27. Kupujúci po odstúpení od Zmluvy alebo jej časti vráti Tovar Predávajúcemu na náklady
Predávajúceho.
28. Predávajúci po odstúpení od Zmluvy vráti Kupujúcemu Cenu najneskôr do 14 dní odo
dňa vrátenia Tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal Tovar
predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
29. Predávajúci vráti Cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z Ceny rovnakým spôsobom,
aký použil Kupujúci pri zaplatení Ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným
spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.
30. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a
na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred odstúpením od Zmluvy.
VIII.SPRACÚVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV A ICH OCHRANA
1. Pri predaji Tovaru prostredníctvom elektronického obchodu Predávajúceho
a prevádzkovaní webovej stránky prichádza k spracúvaniu osobných údajov Kupujúcich
a ostatných návštevníkov webovej stránky Predávajúceho (ďalej ako „Dotknuté osoby“).
2. Predávajúci dbá na to, aby spracúvanie osobných údajov Dotknutých osôb bolo zákonné,
spravodlivé a transparentné. Predávajúci spracúva osobné údaje vždy len na konkrétne
účely vyplývajúce z určených právnych základov a zabezpečuje, aby každé spracúvanie
osobných údajov Dotknutých osôb bolo vykonávané v súlade a podľa predpisov
o ochrane osobných údajov, najmä v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady
(EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní Osobných
údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES
(všeobecné nariadenie o ochrane údajov), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných
údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení a ostatnými predpismi
o ochrane osobných údajov.
Strana | 173. Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov Predávajúcim, ku ktorému dochádza
prostredníctvom webovej stránky, sú zverejnené v Zásadách ochrany osobných údajov
Predávajúceho.
IX. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
1. Každý Kupujúci v postavení Spotrebiteľa, má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z.
o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov (ďalej ako „Zákon o alternatívnom riešení sporov“) právo obrátiť sa na subjekt
alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských
práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri vzťahoch
vyplývajúcich zo Zmluvy, napr. pri vybavovaní Objednávky, uplatnení zodpovednosti za
vady Tovaru a pod.
2. Počas alternatívneho riešenia sporov sa postupuje v zmysle príslušných predpisov
upravujúcich alternatívne riešenie sporov. Kupujúci v postavení Spotrebiteľa,
spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia
sporu. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu má Kupujúci, v postavení
Spotrebiteľa, právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne
adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt
alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
3. Subjekty alternatívneho riešenia sporov sú zverejnené na internetovej stránke
Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na internetovej
stránke: www.mhsr.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), pričom orgánom
alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia (ktorá poskytuje
všetky relevantné informácie na svojej internetovej stránke: www.soi.sk, konkrétne viď.
bod 5 tohto článku), kde Spotrebiteľ má vždy právo voľby, na ktorý z uvedených
subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
4. Spotrebiteľ má podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať sťažnosť aj
prostredníctvom platformy RSO (ide o riešenie spotrebiteľských sporov online), ktorá je
dostupná online na internetovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (kde následne
si Spotrebiteľ vyberie jazyk elektronickej komunikácie), v prípade, ak má za to, že boli
porušené jeho spotrebiteľské práva.
5. Presný odkaz na zoznam na zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov na
internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativn e-riesenie-spotrebitelskych-
sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Presný odkaz na informácie Slovenskej obchodnej inšpekcie o alternatívnom riešení
sporov: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Strana | 18X. 1. OSOBITNÉ USTANOVENIA PRE KUPUJÚCICH – PODNIKATEĽOV
Na zmluvy a právne vzťahy, ktoré sa (priamo a/alebo nepriamo) týkajú predaja alebo
kúpy Tovaru, a sú uzatvárané a/alebo existujú medzi Predávajúcim na jednej strane a
kupujúcim v postavení podnikateľa na druhej strane, sa vždy aplikujú:
1. ustanovenia zák. č. 513/1991 Zb. (Obchodného zákonníka) účinného na území
Slovenskej republiky, ak má kupujúci- podnikateľ sídlo na území Slovenskej
republiky,
2. ustanovenia Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (oznámenie
Federálneho ministerstva zahraničných vecí č. 160/1991 Zb.), ak má kupujúci-
podnikateľ sídlo mimo územia Slovenskej republiky,
pričom ustanovenia týchto podmienok sa na uvedené právne vzťahy nepoužijú.
XI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Tieto podmienky sú zmluvnými podmienkami výlučne tých Zmlúv, ktoré boli uzavreté
v čase účinnosti týchto podmienok v zmysle bodu 7 tohto článku. Na Zmluvy uzavreté
skôr, sa použijú ustanovenia doterajších zmluvných a/alebo obchodných podmienok
Predávajúceho.
2. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto podmienky kedykoľvek zmeniť a/alebo ich doplniť.
Zmeny alebo doplnenie týchto podmienok nadobúdajú účinnosť v deň ich zverejnenia na
webovej stránke. Na Zmluvy uzatvorené počas platnosti a účinnosti podmienok
zverejnených pred ich zmenou a/alebo doplnením sa vzťahujú podmienky zverejnené na
webovej stránke v znení v čase uzatvorenia Zmluvy.
3. Ak niektoré z ustanovení týchto podmienok je alebo sa stane neplatným alebo
neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a/alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto
podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné. Predávajúci sa zaväzuje v prípade takejto
neplatnosti a/alebo neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto podmienok nahradiť takéto
neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá
zamýšľanému obsahu pôvodného neplatného a/alebo neúčinného ustanovenia
a v prípade, že sa takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie dotýka Zmluvy už
uzavretej medzi Kupujúcim a Predávajúcim, sú Zmluvné strany povinné takéto
ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá
zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia.
Strana | 194. V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto podmienok v rozpore s ustanovením
všeobecne záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu Zmluvné strany dohodou
odchýliť, alebo jeho aplikáciu vylúčiť, má sa za to, že Zmluvné strany sa od takého
ustanovenia právneho predpisu odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie
takého ustanovenia vylúčili.
5. 6. Dňom účinnosti nových podmienok strácajú platnosť a účinnosť predošlé zmluvné a/
alebo podmienky Predávajúceho týkajúce sa predaja Tovaru.
Tieto podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 15.10.2024.
Strana | 20