Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky

Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky spoločnosti Vivent s.r.o., podmienky pre uplatnenie zodpovednosti za vady a poučenie k alternatívnemu riešeniu sporov

pre elektronický obchod prevádzkovaný na internetovej stránke www.kidoop.sk

(ďalej aj ako „podmienky“)

  

I. Úvodné ustanovenia

  1. Tieto podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho (resp. obchodníka) a kupujúceho v právnom postavení spotrebiteľa pri uzatváraní spotrebiteľskej kúpnej zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na webovej stránke predávajúceho kidoop.sk (ďalej aj ako „elektronický obchod“), a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom elektronického obchodu.
  2. Predávajúci umožňuje každému kupujúcemu dostatočne sa oboznámiť s týmito podmienkami a umožňuje každému návštevníkovi elektronického obchodu jednoduchý prístup k zneniu týchto podmienok ich zverejnením na svojom webovej stránke.

 

 II. Výklad pojmov

  1. Na účely týchto podmienok sa:
    1. predávajúcim rozumie obchodná spoločnosť Vivent s.r.o., so sídlom Martinčekova 30, 821 01 Bratislava - mestská časť Ružinov, IČO: 36 832 758, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č.: 47892/B, pričom predávajúci má právne postavenie obchodníka podľa 52 ods.3 zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „Občiansky zákonník“), a taktiež podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) (ďalej aj ako „Predávajúci“),
    2. kupujúcim rozumie akákoľvek fyzická osoba, ktorá má právne postavenie spotrebiteľa v zmysle ustanovenia § 52 ods.4 Občianskeho zákonníka (Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.), právne postavenie spotrebiteľa, resp. kupujúceho podľa § 612 až § 626 Občianskeho zákonníka, ako aj právne postavenie spotrebiteľa podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu vstupuje do zmluvného vzťahu s Predávajúcim (ďalej aj ako „Spotrebiteľ“, alebo aj ako „Kupujúci“) ,
    3. zmluvnými stranami rozumie spoločné označenie Predávajúceho a Kupujúceho (ďalej aj ako „Zmluvné strany“),
    4. webovou stránkou rozumie internetová stránka Predávajúceho dostupná na internetovej adrese www.kidoop.sk, na ktorej je zverejnená ponuka produktov a tovarov ponúkaných Predávajúcim (ďalej aj ako „webová stránka“),
    5. tovarom rozumejú všetky produkty a tovary, ktoré sú zverejnené na  webovej stránke a zároveň, ktoré má Kupujúci možnosť si objednať a kúpiť (a to aj vrátane všetkých doplnkových služieb k Tovaru, ktoré budú Kupujúcemu poskytnuté) (ďalej aj ako „Tovar“), 
    6. kúpnou zmluvou rozumie zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom elektronických prostriedkov v rámci prevádzky elektronického obchodu, kde v zmysle uvedenej kúpnej zmluvy sa Predávajúci zaväzuje Kupujúcemu predať a dodať Tovar a Kupujúci sa zaväzuje za Tovar zaplatiť stanovenú kúpnu cenu (ďalej aj ako „Kúpna zmluva“ alebo aj ako „Zmluva“),
    7. elektronickou správou rozumie správa odoslaná prostredníctvom internetovej e-mailovej komunikácie cez e-mailovú schránku ktorejkoľvek Zmluvnej strany alebo elektronická správa odoslaná iným spôsobom, ak tieto podmienky neustanovujú inak (ďalej aj ako „elektronická správa“),
    8. objednávkovým formulárom rozumie formulár v rámci prevádzky elektronického obchodu, prostredníctvom ktorého môže Kupujúci uzatvoriť s Predávajúcim Zmluvu, pričom z objednávkového formulára sú viditeľné všetky Tovary (okrem ďalších položiek), ktoré majú byť predmetom Zmluvy na základe prejavenej vôle, resp. rozhodnutia Kupujúceho, a ktoré Kupujúci v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky zodpovedajúcim spôsobom označil (a to spravidla kliknutím na políčko „KÚPIŤ“, čím došlo k zaradeniu príslušného Tovaru do „virtuálneho nákupného košíka“ v rámci daného objednávkového formulára) (ďalej aj ako „Objednávkový formulár“),
    9. objednávkou rozumie odoslaný Objednávkový formulár, kde Kupujúci (pred samotným odoslaním) vyplnil všetky položky vyžadované ako povinné, pričom kliknutím na políčko „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“ (alebo na iné políčko s obdobnou formuláciou), sa príslušná Objednávka, resp. odoslaný Objednávkový formulár stáva návrhom na uzatvorenie Zmluvy (ďalej aj ako „Objednávka“),
    10. potvrdením objednávky rozumie potvrdenie prijatia návrhu na uzavretie Zmluvy Predávajúcim na základe Objednávky Kupujúceho, pričom Potvrdenie objednávky môže rovnako slúžiť aj ako potvrdenie o uzavretí Zmluvy podľa § 17 ods.13 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa (ďalej aj ako „Potvrdenie objednávky“),
      Potvrdenie objednávky môže byť (ale zároveň nemusí) Kupujúcemu doručené vo viacerých (spravidla v dvoch) elektronických správach, resp. Potvrdenie objednávky môže byť rozdelené do viacerých (spravidla do dvoch) elektronických správ, pričom ide najmä o elektronickú správu o prijatí Objednávky a o elektronickú správu o spracovaní a/alebo o vybavovaní Objednávky. Uvedené elektronické správy sú Kupujúcemu doručené s krátkym časovým odstupom. Za moment doručenia Potvrdenia objednávky sa zároveň považuje okamih, v ktorom je Kupujúcemu doručená elektronická správa, ktorá mu je, resp. bude doručovaná ako druhá, resp. posledná v poradí.

 

  1. Orgánmi dozoru Predávajúceho (na ktoré sa môže Kupujúci obrátiť v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho práva), sú:

2.1 Ústredný inšpektorát

Slovenskej obchodnej inšpekcie
info@soi.sk
P.O. BOX 29
Bajkalská 21/A
827 99  Bratislava  

 

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07  Bratislava  
Odbor výkonu dozoru
ba@soi.sk
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70

odkaz na kontaktné údaje v rámci internetového spojenia:
https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi

 

  1. Od ustanovení týchto podmienok je možné sa odchýliť len písomnou dohodou Zmluvných strán.
  2. Všetky vzťahy týkajúce sa Zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.
  3. Kontaktné údaje Predávajúceho a kontaktné údaje pre uplatnenie zodpovednosti za vady Tovaru alebo akéhokoľvek iného podnetu, návrhu, sťažnosti alebo správy sú: KIDO Centrum, adresa: Technická 7, 821 04 Bratislava, te. č. 0918 969 846, e-mail: kido@kidocentrum.sk
  4. Zmluvné strany na účely tohto článku (ako aj na účely ostatných ustanovení týchto podmienok, a Zmluvy), všetky úkony a podania uskutočňujú prostredníctvom elektronických správ. Prostredníctvom poštovného doručovateľa Zmluvné strany uskutočňujú podania a úkony len v prípadoch, ak to: 1. priamo uvádzajú tieto podmienky, 2. vyžadujú to všeobecne záväzné právne predpisy, alebo 3. uvedený spôsob doručovania vyplýva z rozhodnutia alebo požiadaviek Kupujúceho.

 

III. Objednávka tovaru a uzatvorenie zmluvy

  1. V prípade záujmu Kupujúceho o niektorý z Tovarov ponúkaných Predávajúcim v elektronickom obchode, vloží Kupujúci ním zvolený Tovar do „virtuálneho nákupného košíka“ (a to spravidla kliknutím na políčko „KÚPIŤ“) a pristúpi k vyplneniu Objednávkového formulára, ktorý obsahuje podstatné náležitosti potrebné k uzatvoreniu Zmluvy. Pred uskutočnením uvedeného úkonu, Kupujúci v osobitných prípadoch, resp. v prípadoch, kedy to vyžaduje prostredie webovej stránky (najmä v prípade objednania obuvi, vložiek do obuvi, ale aj iného Tovaru, ktorý vyžaduje bližšiu špecifikáciu v rámci požiadaviek Kupujúceho), uskutoční špecifikáciu Tovaru podľa vlastných požiadaviek na základe pokynov uvedených na webovej stránke (najmä zadanie veľkosti, farby, druhu podrážky, atď.), a až následne vloží Kupujúci ním zvolený Tovar do „virtuálneho nákupného košíka“ a pristúpi k vyplneniu Objednávkového formulára.
  2. K platnému uzatvoreniu Zmluvy v elektronickom obchode je Kupujúci povinný vyplniť všetky údaje v Objednávkovom formulári označené ako povinné a uskutočniť úkony v rámci Objednávkového formulára podľa článku V.
  3. Po vyplnení všetkých požadovaných údajov Kupujúci rovnako vyjadrí súhlas s týmito podmienkami, a to kliknutím na políčko, ktoré je vytvorené na uvedené účely (kde pred uvedeným úkonom je možné sa zo strany Kupujúceho s týmito podmienkami riadne oboznámiť).
  4. Kupujúci berie na vedomie, že na platné uzavretie Zmluvy je povinný riadne a pravdivo vyplniť všetky údaje označené v Objednávkovom formulári ako povinné a uskutočniť úkony v rámci Objednávkového formulára podľa článku V.
  5. Predávajúci prostredníctvom elektronickej správy doručí Kupujúcemu Potvrdenie objednávky. Potvrdenie objednávky môže obsahovať predfaktúru, resp. daňový doklad s prehľadom objednaného Tovaru, pričom táto predfaktúra, resp. daňový doklad môže byť Kupujúcemu doručená aj v osobitnej elektronickej správe (ďalej aj ako „Daňový doklad“).
  6. K uzavretiu Zmluvy dochádza nasledujúci pracovný deň po odoslaní riadne vyplnenej Objednávky (bez vád a nedostatkov). V prípade úhrady kúpnej ceny Tovaru podľa článku V. bod 2.2 k uzavretiu Zmluvy dochádza okamihom úhrady kúpnej ceny Tovaru v celom rozsahu.
  7. Po vzniku Zmluvy vznikajú Zmluvným stranám práva a povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej Zmluvy upravené týmito podmienkami.
  8. Kupujúci si môže od Predávajúceho objednať Tovar aj inak ako prostredníctvom Objednávkového formulára (napr. prostredníctvom osobitnej elektronickej správy), ak sa na tom Zmluvné strany dohodnú.
  9. Kupujúci je povinný si pred odoslaním Objednávky, ako aj po doručení Potvrdenia objednávky od Predávajúceho, riadne a starostlivo skontrolovať obsah doručených elektronických správ.
  10. Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá bola Kupujúcemu spôsobená nesprávnym vyplnením Objednávkového formulára alebo tým, že Kupujúci neupozornil Predávajúceho na nesprávnosť údajov uvedených v Potvrdení objednávky. Predávajúci taktiež nezodpovedá za škodu spôsobenú v dôsledku toho, že údaje Kupujúceho k Objednávke, Potvrdeniu objednávky alebo k akýmkoľvek elektronickým médiám alebo serverom obsahujúcim Objednávku, Potvrdenie objednávky alebo údaje z Objednávky; sa dostali do rúk neoprávnených tretích osôb a tieto boli následne neoprávnene využité, zneužité, upravené, odstránené alebo inak použité bez zavinenia Predávajúceho. 
  11. Predávajúci Kupujúceho (pred uzavretím Zmluvy prostredníctvom týchto podmienok) výslovne upozorňuje, že výroba Tovaru sa uskutočňuje najmä s osobitným dôrazom na funkčnosť a zdravotnú nezávadnosť. V zmysle uvedeného môže pri vybraných druhoch Tovaru (kde ide najmä o obuv, ale aj o iný Tovar) dochádzať k prípadom, kedy: 1. farebné prevedenie Tovaru môže byť čiastočne odlišné od farebného prevedenia vyobrazeného na webovej stránke, 2. Tovar môže obsahovať drobné estetické nedostatky (ktoré ale zároveň nenarúšajú jeho funkčnosť). Prípady uvedené v tomto bode sa zároveň nepovažujú za vady Tovaru v zmysle článku VII.

 

IV. CENOVÉ PODMIENKY

  1. Kúpna cena Tovarov ponúkaných Predávajúcim v elektronickom obchode je uvedená na webovej stránke vždy pri konkrétnom Tovare (ďalej aj ako „Cena“). Cena sa vždy uvádza aj vrátane dane z pridanej hodnoty (ďalej aj ako „DPH“) v príslušnej výške, ak nie je uvedené inak. Cena sa vždy uhrádza v mene EURO, pričom úhrada v inej mene nie je možná. Uvedenie Cien Tovarov na webovej stránke sa považuje za platný cenník Predávajúceho.
  2. Celková Cena za Tovar sa môže navýšiť o poplatok za doručenie Tovaru a o poplatok za dobierku, čo Predávajúci oznámi Kupujúcemu pri vypĺňaní Objednávkového formulára (v rámci postupu podľa článku V.).
  3. Spolu s Potvrdením objednávky (alebo neskôr) môže Predávajúci doručiť Kupujúcemu Daňový doklady v zmysle článku III. bod 5. Cena za Tovar je následne uvedená aj v konečnej faktúre, resp. v konečnom daňovom doklade doručenom Kupujúcemu spolu s Tovarom, resp. v inom doklade vystavenom pre Kupujúceho v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov. 
  4. Všetky akcie na Tovary uvedené v elektronickom obchode platia do vypredania zásob, ak pri konkrétnom Tovare nie je uvedené inak.
  5. Predávajúci zároveň v elektronickom obchode všetky Ceny zverejňuje v súlade s podmienkami podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa (najmä v zmysle § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa).
  6. V prípade, ak Kupujúci od Predávajúceho obdržal platný kód na získanie zľavy z Ceny (ďalej aj ako „Kód“), Kupujúci je oprávnený počas časovej platnosti Kódu (kde informáciu o časovej platnosti Kódu obdržal od Predávajúceho) tento Kód uviesť v rámci Objednávky (resp. pri vypĺňaní Objednávkového formulára), pričom Kupujúcemu bude následne zo strany Predávajúceho (v rámci úhrady Ceny postupom podľa článku V.) poskytnutá príslušná zľava z Ceny.

 

V. Platobné a dodacie podmienky

  1. Pri Objednávke Tovaru si Kupujúci zvolí spôsob, akým uhradí Predávajúcemu Cenu za objednaný Tovar.
  2. Kupujúci si v rámci Objednávky, resp. pri vypĺňaní Objednávkového formulára, môže zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov úhrady Ceny za Tovar:
    1. „na dobierku“ (v rámci úhrady v hotovosti pri prevzatí Tovaru pri spôsobe doručenia podľa bodu 5 a 6 tohto článku) (Kupujúci označí v Objednávkovom formulári možnosť Dobierka – 2 Eur) v rámci doručenia kuriérskou spoločnosťou na miesto určené Kupujúcim podľa bodu 5 a 6 tohto článku (tento spôsob platby nie je, resp. nebude možný, ak si to vyhradí Predávajúci v osobitných prípadoch pre vybraný druh Tovar, a Predávajúci Kupujúceho o tom informuje vo virtuálnom priestore webovej stránky), kde zároveň platba uvedeným spôsobom je možná výlučne v prípadoch, ak je miesto doručenia Tovaru na území Slovenskej republiky (podľa bodu 5 a 6 tohto článku),
      Kupujúci je povinný platbu uskutočniť v zmysle možností stanovených zo strany kuriérskej spoločnosti (buď v hotovosti, alebo prostredníctvom platobnej karty), pričom Tovar bude Kupujúcemu odovzdaný bezprostredne po uskutočnení platby,
    2. „na dobierku“ (s využitím služby BalíkoBOX, ktorú prevádzkuje spoločnosť Slovenská pošta, a.s. pri prevzatí Tovaru pri spôsobe doručenia podľa bodu 11 a 12 tohto článku) (Kupujúci označí v Objednávkovom formulári možnosť Dobierka Slovenská pošta (BalíkoBox) – 0,00 Eur) v rámci použitia platobného terminálu, ktorý je súčasťou príslušného výdajného miesta zvoleného zo strany Kupujúceho (tento spôsob platby nie je, resp. nebude možný, ak si to vyhradí Predávajúci v osobitných prípadoch pre vybraný druh Tovar, a Predávajúci Kupujúceho o tom informuje vo virtuálnom priestore webovej stránky), kde zároveň platba uvedeným spôsobom je možná výlučne v prípadoch, ak je miesto doručenia Tovaru na území Slovenskej republiky (podľa bodu 11 a 12 tohto článku),
      Kupujúci je povinný platbu uskutočniť podľa pokynov uvedených na príslušnom výdajnom mieste zvolenom zo strany Kupujúceho (platbu je zároveň možné uskutočniť výlučne prostredníctvom platobnej karty), pričom Tovar bude Kupujúcemu vydaný bezprostredne po uskutočnení platby,
    3. Bezhotovostným prevodom peňažných prostriedkov:
      • ktorý bude realizovaný prostredníctvom e-commerce transakcie (Kupujúci označí v Objednávkovom formulári možnosť - Platba kartou (Shoptet platobná brána) – 0,00 Eur), kde e-commerce transakcia je bezhotovostný prevod bez prítomnosti (resp. fyzického použitia) platobnej karty Kupujúceho uskutočnená elektronicky poskytnutím kartových údajov (uvedených nižšie) priamo cez platobnú bránu Shoptet, na ktorú bude Kupujúci ihneď presmerovaný z Objednávkového formulára po zvolení uvedeného spôsobu platby (kde si Kupujúci zároveň zvolí štátny jazyk v prípade, ak táto možnosť Kupujúcemu nebude ponúknutá okamžite),
        v rámci prevodu peňažných prostriedkov uvedeným spôsobom Kupujúci zadá potrebné kartové údaje: číslo platobnej karty, platnosť karty, CV/CVV kód- trojciferný číselný verifikačný kód, ktorý je uvedený na zadnej strane platobnej karty pri podpisovom prúžku,
        Kupujúci zároveň v rámci e-commerce transakcie postupuje vždy podľa aktuálnych bezpečnostných pokynov platobnej brány Shoptet, kde v prípade požiadavky na overenie totožnosti zadá všetky potrebné údaje (napr. aktuálny e-PIN, bezpečnostný kód zaslaný Kupujúcemu formou SMS správy) (inak nedôjde k úhrade Ceny, a následne nedôjde ani k uzavretiu Zmluvy),
        pre vylúčenie pochybností sa uvádza, že platobná brána Shoptet znamená platobné spojenie medzi webovou stránkou a poskytovateľom platobných služieb v rámci príslušnej virtuálnej platformy,
        pričom Cena je v tomto prípade splatná v okamihu uskutočnenia vyššie uvedených úkonov rámci realizácie e-commerce transakcie, resp. v rámci použitia platobnej brány Shoptet.
  3. Predávajúci je povinný dodať Tovar (t.j. je povinný Tovar doručiť alebo umožniť jeho vydanie) Kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Ak Predávajúci nesplní svoj záväzok dodať Tovar v lehote podľa prvej vety tohto bodu a nedodá Kupujúcemu Tovar ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu Kupujúcim, Kupujúci má právo od Zmluvy odstúpiť. Zároveň platí, že v prípade, ak Predávajúci nedodá Tovar  včas, Kupujúci môže od Zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods.1 Občianskeho zákonníka (Dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých plnení.), ak: 1. Predávajúci odmietol dodať Tovar, 2. včasné dodanie Tovaru bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia Zmluvy, alebo 3. Kupujúci pred uzavretím Zmluvy Predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie Tovaru je mimoriadne dôležité. Po odstúpení od Zmluvy Predávajúci vráti Kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe Zmluvy dostal.
  4. Ak Kupujúci odmieta uskutočniť úhradu Ceny v celom rozsahu v rámci spôsobu „na dobierku“ (bod 2.1 alebo bod 2.2 tohto článku), alebo v rámci osobného prevzatia Tovaru podľa bodu 13 tohto článku, Predávajúci je oprávnený okamžite odstúpiť od Zmluvy, a to prostredníctvom zaslania elektronickej správy o odstúpení od Zmluvy Kupujúcemu. Ustanovenia tohto bodu sa nepoužijú v prípade, ak nedošlo k uzavretiu Zmluvy, alebo došlo k zrušeniu Zmluvy akýmkoľvek spôsobom.
  5. V prípade, ak si Kupujúci zvolí ako spôsob dodania Tovaru doručenie na miesto určené Kupujúcim podľa bodu 6 tohto článku na území Slovenskej republiky (Kupujúci označí v Objednávkovom formulári možnosť Kuriér (na adresu domov) - 7,50 Eur (cena s DPH)), Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem Ceny za Tovar aj poplatok za doručenie Tovaru vo výške 7,50 EUR s DPH pri doručovaní Tovaru na adresu v rámci Slovenskej republiky, a to za každú Objednávku Tovaru, ak nie je na webovej stránke v konkrétnom prípade uvedené inak (napr. ak Predávajúci poskytuje zľavu na dodanie Tovaru, atď.). Ak Kupujúci v tomto prípade prejavil zároveň záujem aj o službu „na dobierku“ podľa bodu 2.1 tohto článku (Kupujúci označil v Objednávkovom formulári možnosť Dobierka  – 2 Eur), Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem ceny za Tovar aj poplatok za dobierku vo výške 2,- EUR s DPH pri doručovaní Tovaru na adresu v rámci Slovenskej republiky, a to za každú Objednávku Tovaru, ak nie je na webovej stránke v konkrétnom prípade uvedené  inak (napr. ak Predávajúci poskytuje zľavu na dodanie Tovaru, atď.), pričom Cenu a všetky poplatky podľa tohto bodu Kupujúci uhrádza spôsobom podľa bodu 2.1. Všetky poplatky podľa tohto bodu sa zároveň uhrádzajú spolu s Cenou Tovaru, resp. platobné podmienky pre Cenu Tovaru sa vzťahujú aj na poplatky podľa tohto bodu.
  6. V prípadoch podľa bodu 6 tohto článku, bude Kupujúcemu Tovar doručený prostredníctvom kuriérskej spoločnosti na miesto určené Kupujúcim v príslušnej Objednávke.
  7. Dodanie Tovaru mimo územia Slovenskej republiky sa uskutočňuje len na základe predchádzajúcej dohody medzi Zmluvnými stranami (vrátane dohody o cene za dopravu, resp. poplatku za doručenie Tovaru, poplatku za balné, a o ostatných platobných a dodacích podmienkach).
  8. V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v Objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
  9. Predávajúci dodáva Tovar od pondelka do piatka (vrátane), ak tieto podmienky neustanovujú inak, s výnimkou sviatkov a dní pracovného pokoja určených všeobecne záväznými právnymi predpismi. V takom prípade bude Tovar dodaný najbližší nasledujúci pracovný deň. O presnom čase dodania bude Kupujúci vopred informovaný Predávajúcim a/alebo kuriérskou spoločnosťou SMS správou, telefonicky, alebo elektronickou správou na telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu, ktoré uviedol v Objednávkovom formulári.
  10. Predávajúci si vyhradzuje právo určiť dni, počas ktorých nebude dodávať Tovar. O tejto skutočnosti bude vopred a včas informovať Kupujúcich, resp. záujemcov o kúpu Tovaru, a to vo virtuálnom priestore internetovej stránky.
  11. V prípade, ak si Kupujúci zvolí ako spôsob dodania Tovaru doručenie s využitím služby BalíkoBOX, ktorú prevádzkuje spoločnosť Slovenská pošta, a.s. (Kupujúci označí v Objednávkovom formulári možnosť Slovenská pošta (BalíkoBOX) - 5,50 Eur (cena s DPH)), Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem Ceny za Tovar aj poplatok za doručenie Tovaru vo výške 5,50 EUR s DPH, a to za každú Objednávku Tovaru, ak nie je na webovej stránke v konkrétnom prípade uvedené inak (napr. ak Predávajúci poskytuje zľavu na dodanie Tovaru, atď.). Všetky poplatky podľa tohto bodu sa zároveň uhrádzajú spolu s Cenou Tovaru, resp. platobné podmienky pre Cenu Tovaru sa vzťahujú aj na poplatky podľa tohto bodu. Ak Kupujúci v tomto prípade prejavil zároveň záujem aj o službu „na dobierku“ podľa bodu 2.2 tohto článku (Kupujúci označil v Objednávkovom formulári možnosť Dobierka Slovenská pošta (BalíkoBox) – 0,00 Eur), Kupujúci Predávajúcemu v tejto súvislosti neuhrádza osobitný poplatok za dobierku, ak nie je na webovej stránke v konkrétnom prípade uvedené  inak, pričom Cenu a všetky poplatky podľa tohto bodu Kupujúci uhrádza spôsobom podľa bodu 2.2. Všetky poplatky podľa tohto bodu sa zároveň uhrádzajú spolu s Cenou Tovaru, resp. platobné podmienky pre Cenu Tovaru sa vzťahujú aj na poplatky podľa tohto bodu.
  12. V prípadoch podľa bodu 11 tohto článku, bude Kupujúcemu Tovar doručený, resp. bude mu vydaný prostredníctvom služby BalíkoBOX, ktorú prevádzkuje spoločnosť Slovenská pošta, a.s., a to na výdajnom mieste, ktoré Kupujúci označil (z ponúkaných výdajných miest na území Slovenskej republiky) v Objednávkovom formulári. Výdajné miesto (ktoré je dostupné v zmysle podmienok Slovenskej pošta, a.s.) je zároveň samoobslužné, pričom Kupujúci je povinný v rámci vydania Tovaru postupovať podľa pokynov uvedených na príslušnom výdajnom mieste zvolenom zo strany Kupujúceho (kde platbu je zároveň možné uskutočniť výlučne prostredníctvom platobnej karty). O čase dodania, resp. o možnosti vydania tovaru na výdajnom mieste bude Kupujúci vopred informovaný Predávajúcim a/alebo spoločnosťou Slovenská pošta, a.s. SMS správou, telefonicky, alebo elektronickou správou na telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu, ktoré uviedol v Objednávkovom formulári.
  13. V prípade, ak si Kupujúci zvolí osobný odber na odbernom mieste Predávajúceho, tak Kupujúci v Objednávkovom formulári označí možnosť Osobný odber v Bratislave (KIDO centrum, Technická 7) - 0,00€ alebo Osobný odber v Košiciach (KIDO centrum, Gemerská 3) - 0,00€, pričom Kupujúci si následne môže prevziať Tovar do 30 dní po dohode s Predávajúcim na tej adrese odberného miesta Predávajúceho, ktorú označil v rámci vypĺňania Objednávkového formulára (pričom platia ustanovenia bodu 9 tohto článku). V prípade dodania Tovaru spôsobom podľa tohto bodu, resp. v prípade osobného prevzatia Tovaru na odbernom mieste Predávajúceho sa Cena uhrádza spôsobom podľa bodu 2.3 tohto článku.  Zmluvné strany sa zároveň môžu osobitne dohodnúť, že v prípade dodania Tovaru spôsobom podľa tohto bodu, resp. v prípade osobného prevzatia Tovaru na odbernom mieste Predávajúceho, Kupujúci Cenu uhradí až pri prevzatí Tovaru na odbernom mieste Predávajúceho, a to v hotovosti, alebo bezhotovostne prostredníctvom platobného terminálu s použitím platobnej karty (kde uvedená možnosť nevyplýva priamo z Objednávkového formulára, a je na dohode Zmluvných strán v rámci výslovnej požiadavky Kupujúceho).
  14. V prípade, ak Predávajúci dopraví objednaný Tovar Kupujúcemu na miesto určené v Objednávke, Kupujúci je povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar prevzala ním určená oprávnená osoba.
  15. Ako záručný list Tovaru Kupujúcemu slúži faktúra vystavená pre Kupujúceho (ak Kupujúcemu nebude doručený osobitný záručný list Tovaru).
  16. Vlastnícke právo k Tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty prechádza na Kupujúceho okamihom dodania.
  17. Kupujúci je povinný po prevzatí Tovaru zásielku skontrolovať.
  18. Najneskôr spolu s Tovarom je Kupujúcemu doručená aj faktúra, ktorá už nemá povahu zálohovej faktúry, resp. ide o konečnú faktúru vystavenú v zmysle všeobecne záväzných daňových predpisov.
  19. Pri Tovare označenom v elektronickom obchode ako „NEDOSTUPNÝ/VYPREDANÝ“ alebo iným obdobným označením, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho prostredníctvom elektronickej správy alebo inou formou o dostupnosti uvedeného Tovaru ako aj o dodacích lehotách v lehote 3 pracovných dní odo dňa dopytu Kupujúceho, resp. jeho žiadosti o poskytnutie uvedenej informácie či iného dopytu, z ktorého je zrejmý záujem Kupujúceho o konkrétny Tovar.

 

VI. Odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúceho

  1. Každý Kupujúci (ktorý je Spotrebiteľom) má v zmysle § 19 až § 22 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru (a to aj bez uvedenia dôvodu), pričom Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa: 1. Tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, 2. dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, 3. Tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého Tovaru.
  2. Platí, že ustanovenia tohto článku sa vzťahujú výlučne len na odstúpenie od Zmluvy uskutočnené v zmysle bodu 1 tohto článku v zákonom stanovenej 14- dňovej lehote.
  3. Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.
  4. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, a ak bola Zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva Kupujúceho na odstúpenie od Zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie Kupujúceho, ktoré vyjadruje vôľu Kupujúceho odstúpiť od Zmluvy (ďalej aj ako „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže kedykoľvek použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je nepretržite zverejnený na webovej stránke, alebo ktorý bol Kupujúcemu zaslaný v rámci Potvrdenia objednávky zo strany Predávajúceho.
  5. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Predávajúcemu.
  6. Pri pochybnostiach o doručení sa Kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak Kupujúci vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od Zmluvy na adresu, ktorú Predávajúci oznámil Kupujúcemu pred uzavretím Zmluvy alebo po uzavretí Zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania Predávajúcemu na adresu podľa prvej vety tohto bodu, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať Predávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu.
  7. Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci odstúpil od Zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od Zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Predávajúceho (v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky).
  8. Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo Tovarom, ak Predávajúci na základe Zmluvy dodal alebo poskytol viacero Tovarov.
  9. Účinky odstúpenia od Zmluvy sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k Zmluve, od ktorej Kupujúci odstúpil; to neplatí, ak sa Zmluvné strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho Tovaru, ktorý súvisí s predmetom Zmluvy bez ohľadu na to, či Tovar dodá alebo poskytne Predávajúci alebo iná osoba na základe dohody s Predávajúcim.
  10. Predávajúci alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa bodu 9 tohto článku požadovať od Kupujúceho len úhradu nákladov podľa bodu 13 a18 tohto článku.
  11. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy znáša Kupujúci.
  12. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať Tovar späť alebo odovzdať Tovar Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru (to neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby, pričom uvedená možnosť je výlučne na dohode Zmluvných strán). Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle tovar Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
  13. Pri odstúpení od Zmluvy znáša Kupujúci len náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru; to neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že náklady bude znášať sám.
  14. Predávajúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru.
  15. Kupujúcemu z uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy nevznikajú okrem povinností podľa bodu 12 a13 tohto článku a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 18 tohto článku žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
  16. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so Zmluvou, s doplnkovou zmluvou (podľa bodu 9 tohto článku), vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
  17. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu všetky platby podľa bodu 16 tohto článku v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy, ak Kupujúci neodstúpil od celej Zmluvy. Predávajúci nemôže účtovať Kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
  18. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim.
  19. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od Zmluvy vrátiť Kupujúcemu platby podľa bodu 16 tohto článku pred tým, ako mu je Tovar doručený, alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
  20. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa bodu 16 tohto článku rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo Predávajúceho dohodnúť sa s Kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak Kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
  21. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie Tovaru na vlastné náklady v lehote podľa bodu 16 tohto článku, ak na základe Zmluvy bol Tovar dodaný Kupujúcemu domov v čase uzavretia Zmluvy a s prihliadnutím na povahu Tovaru nie je možné Tovar odoslať späť Predávajúcemu poštou.
  22. Jednostranné započítanie pohľadávok Zmluvných strán, ktoré vzniknú odstúpením od Zmluvy, sa zakazuje.

 

  VI. Podmienky pre uplatenie zodpovednosti za vady tovaru

  1. Predaný Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (bod 2 tohto článku) a všeobecnými požiadavkami (bod 3 tohto článku). Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak Predávajúci pri uzavretí Zmluvy (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky, v rámci spracovania „virtuálneho nákupného košíka“, alebo pred tým) výslovne oboznámil Kupujúceho, že určitá vlastnosť Tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a Kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil (kde uvedené sa zároveň vykladá v nadväznosti a v súvislosti s ustanoveniami článku III. bod 11).
  2. Predaný Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä: 1. zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky), 2. je vhodný na konkrétny účel, s ktorým Kupujúci oboznámil Predávajúceho najneskôr pri uzavretí Zmluvy, a s ktorým Predávajúci súhlasil, 3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej aj ako „funkčnosť“), 4. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky), 5. je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky), 6. je dodaný s návodom na použitie, ak bola povinnosť dodania návodu na použitie vymedzená v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky). Ustanovenia tohto bodu sa zároveň vykladajú v nadväznosti a v súvislosti s ustanoveniami článku III. bod 11.
  3. Predaný Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak: 1. je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované, 2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré Predávajúci sprístupnil Kupujúcemu pred uzavretím Zmluvy, 3. je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi, ktoré môže Kupujúci dôvodne očakávať, a 4. je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej aj ako „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže Kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného Tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie Predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii Tovaru alebo na jej označení. Za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru, dovozca Tovaru na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na Tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. Ustanovenia tohto bodu sa zároveň vykladajú v nadväznosti a v súvislosti s ustanoveniami článku III. bod 11.
  4. Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa bodu 3 (odsek 4.) tohto článku, ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia Zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie Kupujúceho uzavrieť Zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené (dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie Predávajúci).
  5. Predaný Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 1 tohto článku alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
  6. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný Tovar v čase jeho dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru.
  7. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.
  8. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predaného Tovaru, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (bod 17 až 21 tohto článku), právo na primeranú zľavu z Ceny alebo právo od Zmluvy odstúpiť (bod 22 až 30 tohto článku).
  9. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť Cenu alebo jej časť, kým si Predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením Ceny alebo jej časti (uvedené platí výlučne v prípade, ak na základe osobitnej dohody Zmluvných strán nebola Cena uhradená pred dodaním, resp. odovzdaním Tovaru Kupujúcemu). Kupujúci zaplatí Cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností Predávajúcim.
  10. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 9 tohto článku, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady (a zároveň najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku).
  11. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
  12. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho, na adrese uvedenej v článku II. bod 5, alebo formou elektronickej správy (na e-mailovú adresu uvedenú v článku II. bod 5 alebo na inú adresu zverejnenú na webovej stránke).
  13. Ak Kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
  14. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže nadobúdateľ požadovať jej bezplatné odstránenie. Scudziteľ vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.) odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety zároveň ale nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak zároveň dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.
  15. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa ustanovenia bodu 10 tohto článku nevzťahujú. Na náklady Kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka (Nadobúdateľ má voči scudziteľovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá scudziteľ, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Nadobúdateľ musí uvedené právo uplatniť u scudziteľa najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne).
  16. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti. Vzhľadom na povahu Tovarov ponúkaných v rámci prevádzky elektronického obchodu na webovej stránke sa uvádza, že Predávajúci bude (vzhľadom na ustanovenia predchádzajúcej vety tohto bodu) odstránenie vady spravidla realizovať formou výmeny Tovaru (kde ale zároveň nie je vylúčená možnosť výmeny Tovaru).
  17. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 16 druhej vety tohto článku.
  18. Predávajúci opraví alebo vymení Tovar v primeranej lehote (bod 14 tohto článku) po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady, a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu Tovaru a účel, na ktorý kupujúci Tovar požadoval.
  19. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní Tovar Predávajúcemu. Náklady prevzatia Tovaru znáša Predávajúci.
  20. Predávajúci dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadný Tovar, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Predávajúci Tovar predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, Predávajúci Kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí Kupujúcemu výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru. Predávajúci môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Predávajúci účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
  21. Pri odstránení vady výmenou Tovaru nemá Predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred jeho výmenou.
  22. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z Ceny alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých plnení.), ak: 1. Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil, 2. Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 19 tohto článku, 3. Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 17 tohto článku, 4. Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru, 5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo 6. Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
  23. Pri posudzovaní práva Kupujúceho na zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy podľa bodu 22 (odsek 4. a 5.) tohto článku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od Kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Predávajúceho odstrániť vadu.
  24. Zľava z Ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal, ak by bol bez vád.
  25. Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy podľa bodu 22 tohto článku, ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Predávajúci.
  26. Ak sa Zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného Tovaru.
  27. Kupujúci po odstúpení od Zmluvy alebo jej časti vráti Tovar Predávajúcemu na náklady Predávajúceho.
  28. Predávajúci po odstúpení od Zmluvy vráti Kupujúcemu Cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal Tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
  29. Predávajúci vráti Cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z Ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení Ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.
  30. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred odstúpením od Zmluvy.

 

VIII. Spracúvanie osobných údajov a ich ochrana

  1. Pri predaji Tovaru prostredníctvom elektronického obchodu Predávajúceho a prevádzkovaní webovej stránky prichádza k spracúvaniu osobných údajov Kupujúcich a ostatných návštevníkov webovej stránky Predávajúceho (ďalej ako „Dotknuté osoby“).
  2. Predávajúci dbá na to, aby spracúvanie osobných údajov Dotknutých osôb bolo zákonné, spravodlivé a transparentné. Predávajúci spracúva osobné údaje vždy len na konkrétne účely vyplývajúce z určených právnych základov a zabezpečuje, aby každé spracúvanie osobných údajov Dotknutých osôb bolo vykonávané v súlade a podľa predpisov o ochrane osobných údajov, najmä v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní Osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení a ostatnými predpismi o ochrane osobných údajov.
  3. Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov Predávajúcim, ku ktorému dochádza prostredníctvom webovej stránky, sú zverejnené v Zásadách ochrany osobných údajov Predávajúceho.

 

IX. Alternatívne riešenie sporov

  1. Každý Kupujúci v postavení Spotrebiteľa, má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon o alternatívnom riešení sporov“) právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri vzťahoch vyplývajúcich zo Zmluvy, napr. pri vybavovaní Objednávky, uplatnení zodpovednosti za vady Tovaru a pod.
  2. Počas alternatívneho riešenia sporov sa postupuje v zmysle príslušných predpisov upravujúcich alternatívne riešenie sporov. Kupujúci v postavení Spotrebiteľa, spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu má Kupujúci, v postavení Spotrebiteľa, právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
  3. Subjekty alternatívneho riešenia sporov sú zverejnené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na internetovej stránke: www.mhsr.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), pričom orgánom alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia (ktorá poskytuje všetky relevantné informácie na svojej internetovej stránke: www.soi.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), kde Spotrebiteľ má vždy právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
  4. Spotrebiteľ má podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy RSO (ide o riešenie spotrebiteľských sporov online), ktorá je dostupná online na internetovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (kde následne si Spotrebiteľ vyberie jazyk elektronickej komunikácie), v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva.
  5. Presný odkaz na zoznam na zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky: 
    https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

    Presný odkaz na informácie Slovenskej obchodnej inšpekcie o alternatívnom riešení sporov: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.so

 

X. Osobitné ustanovenia pre Kupujúcich – podnikateľov

  1. Na zmluvy a právne vzťahy, ktoré sa (priamo a/alebo nepriamo) týkajú predaja alebo kúpy Tovaru, a sú uzatvárané a/alebo existujú medzi Predávajúcim na jednej strane a kupujúcim v postavení podnikateľa na druhej strane, sa vždy aplikujú:
    1. ustanovenia zák. č. 513/1991 Zb. (Obchodného zákonníka) účinného na území Slovenskej republiky, ak má kupujúci- podnikateľ sídlo na území Slovenskej republiky,
    2. ustanovenia Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (oznámenie Federálneho ministerstva zahraničných vecí č. 160/1991 Zb.), ak má kupujúci- podnikateľ sídlo mimo územia Slovenskej republiky,

      pričom ustanovenia týchto podmienok sa na uvedené právne vzťahy nepoužijú.

 

 XI. Záverečné ustanovenia

  1. Tieto podmienky sú zmluvnými podmienkami výlučne tých Zmlúv, ktoré boli uzavreté v čase účinnosti týchto podmienok v zmysle bodu 7 tohto článku. Na Zmluvy uzavreté skôr, sa použijú ustanovenia doterajších zmluvných a/alebo obchodných podmienok Predávajúceho.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto podmienky kedykoľvek zmeniť a/alebo ich doplniť. Zmeny alebo doplnenie týchto podmienok nadobúdajú účinnosť v deň ich zverejnenia na webovej stránke. Na Zmluvy uzatvorené počas platnosti a účinnosti podmienok zverejnených pred ich zmenou a/alebo doplnením sa vzťahujú podmienky zverejnené na webovej stránke v znení v čase uzatvorenia Zmluvy.
  3. Ak niektoré z ustanovení týchto podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a/alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné. Predávajúci sa zaväzuje v prípade takejto neplatnosti a/alebo neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto podmienok nahradiť takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu pôvodného neplatného a/alebo neúčinného ustanovenia a v prípade, že sa takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie dotýka Zmluvy už uzavretej medzi Kupujúcim a Predávajúcim, sú Zmluvné strany povinné takéto ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia.
  4. V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto podmienok v rozpore s ustanovením všeobecne záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu Zmluvné strany dohodou odchýliť, alebo jeho aplikáciu vylúčiť, má sa za to, že Zmluvné strany sa od takého ustanovenia právneho predpisu odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie takého ustanovenia vylúčili.
  5. Dňom účinnosti nových podmienok strácajú platnosť a účinnosť predošlé zmluvné a/alebo podmienky Predávajúceho týkajúce sa predaja Tovaru.
  6. Tieto podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 15.10.2024.